پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388357 تاریخ : 1397/07/15-18:21:28
,5,6,
240 هزار خودروی دیزلی سی‌ان‌جی‌سوز می‎شود

240 هزار خودروی دیزلی سی‌ان‌جی‌سوز می‎شود

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه طرحی برای سی‌ان‌جی‎سوز شدن 240 هزار خودروی دیزلی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید قاسمی گفت: با اجرای این طرح سهم سوخت سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها 13 درصد افزایش می‌یابد و از 20,5 میلیون مترمکعب کنونی به 23.1 میلیون مترمکعب می‎رسد.

وی از جمله مزایای این طرح را کاهش مصرف گازوئیل در کشور دانست وافزود: اجرای این طرح باعث کاهش هزینه‌های کامیون‎داران و آثار زیست‎محیطی جایگزین سوخت پاک با فرآورده گازوئیل می شود.
قاسمی با اشاره به مدت زمان 2 ساله اجرای این طرح گفت: مصرف سوخت خودروهای دیزلی براساس فناوری متفاوت است، اما میانگین صرفه‌جویی حاصل از این طرح در انواع خودروهای دیزلی 50 درصد خواهد بود.
وی با تاکید بر کاهش 6 درصدی مصرف گازوئیل کشور با جایگزینی سوخت پاک در این خودروها افزود: در صورت تصویب این طرح که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، از شیوه تبدیل سوخت خودروها به سی‌ان‌جی استفاده خواهیم کرد.
قاسمی با اشاره به فعالیت حدود چهار شرکت داخلی در بحث تبدیل خودروهای دیزلی گفت: در صورت اجرای این طرح که مصوبه آن از دولت درخواست شده است، ابزارهای تشویقی و تسهیلاتی برای رانندگان این خودروها در نظر گرفته می‎شود.
گفتنی است هم اکنون به صورت میانگین روزانه 20,5 میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور به مصرف می‌رسد که معادل 13 درصد از سبد سوخت کشور را تشکیل می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 198
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران