پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464689 تاریخ : 1398/02/26-13:44:59
,13,
230 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در کشور انجام شد

230 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در کشور انجام شد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با آغاز نخستین ریزش آفت ملخ صحرایی از بهمن ماه تاکنون در سطح 230هزار هکتار مبارزه با این آفت در کشور انجام و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد رضا درگاهی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: براساس پیش بینی های فائو سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح کشور به 600 هزار هکتار می رسد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 147 ریزش آفت ملخ صحرایی در کشور داشتیم که از شبه جزیره عربستان وارد شده و این ریزش ها در ماه های آینده در استان های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان ادامه دارد.
درگاهی اضافه کرد: اگر عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب کشور به خوبی انجام شود به طور قطع استان های مرکزی از این افت در امان می مانند و به این وسیله امنیت غذایی کشور حفظ می شود.
وی تاکید کرد: روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی با توجه به حجم آلودگی تاکنون مطلوب بوده است اما با توجه به میزان آلودگی تامین امکانات سمپاشی و اعتبارات لازم در این بخش ضروری است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود با تامین اعتبارات لازم روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور افزایش یابد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از هزار نفر و 600 خودرو کمک دار در امر مبارزه با آفت ملخ در استانهای درگیر مشغول به فعالیت هستند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی همکاری استان های همجوار غیر درگیر با استان های آلوده ضروری است.
محمد باقر سعادت افزود: هجوم آفت ملخ صحرایی به استان های کشور جدی است و شیوع این آفت می تواند امنیت غذایی کشور را با خطر روبه رو کند.
وی برضرورت همکاری هرچه بیشتر همه استان ها با استان های غیر درگیر در بحث آفت ملخ صحرایی تاکید کرد.
سرپرست فرمانداری دشتستان گفت: با توجه به اینکه احتمال حمله ملخ ها به نخیلات وجود دارد استفاده از توان استان و استان های همجوار برای کنترل این آفت ضروری است.
جواد لقمان زاده افزود: تاکنون همکاری خوبی در بحث سمپاشی مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی انجام شده ولی باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 427
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران