پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421386 تاریخ : 1397/08/23-16:09:50
,17,21,
22 سال, میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشور/ایرلاین ها در آستانه بحران فرسودگی

علوی هشدار داد:

22 سال, میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشور/ایرلاین ها در آستانه بحران فرسودگی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل کاهش پروازهای هوایی، افزایش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی است، به طوری که در شرایط کنونی چندین فروند از هواپیماهای مسافربری ایرلاین ها دیگر قابل استفاده نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سیداحسن علوی با اشاره به مشکلات کنونی ایرلاین ها و کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی نسبت به سال گذشته، گفت: آمارهای ارائه شده درباره میزان پروازهای داخلی در ماه اخیر نشان دهنده وضعیت بحرانی ایرلاین ها و صنعت هوانوردی کشور است.

کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی در مهر ماه/افزایش چشمگیر قیمت بلیط عامل کاهش پروازها

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی در مهر ماه سال جاری در قیاس با مهر ماه سال گذشته، عوامل بسیاری دارد، به طوری که می توان افزایش چشمگیر قیمت بلیط از اوایل سال جدید را یکی از مهم ترین دلایل این مسئله دانست.

کوچ اجباری مسافران پروازهای هوایی به حمل و نقل ریلی و جاده ای

وی افزود: در شرایط کنونی بخش اعظمی از مسافران دائمی پروازهای هوایی، به علت افزایش قیمت بلیط هواپیما قادر به استفاده از آن نیستند و پروازهای هوایی جای خود را به حمل و نقل ریلی و جاده ای داده است.نقش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی در کاهش آمار پروازها

علوی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش پروازهای هوایی، افزایش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی است، به طوری که در شرایط کنونی چندین فروند از هواپیماهای مسافربری ایرلاین ها دیگر قابل استفاده نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی صنعت هوایی کشور از اهمیت بالایی در اقتصاد کشور برخوردار است، حال اگر پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین ها با مشکلات روبه رو شود، قطعا در آینده این مشکلات بر اقتصاد کشور اثر سوء خواهد گذاشت.

22 سال, میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشور 

وی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشورمان حدود 22 سال است، گفت: وضعیت سن ایرلاین های داخلی در حالی بالا است، که میانگین سن هواپیما در ایرلاین کشورهای عربی حدود 6 سال و سن هواپیما در ایرلاین های اروپایی حدود 12 سال است که این نشان دهنده وضعیت تأسف بار شرکت های هواپیمایی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: صنعت هوایی کشور امروز به نوسازی ناوگان خود نیازمند است، یعنی آنکه اولویت اصلی برای این حوزه، خرید هواپیماهای نو یا قابل استفاده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 476
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران