پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 487996 تاریخ : 1398/04/29-14:19:38
,15,10031,
22 درصد مدارس ما هوشمند هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش

22 درصد مدارس ما هوشمند هستند

سیدجواد حسینی: 112 هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده اند که طبق این عدد 22 درصد مدارس ما هوشمند هستند و 77 هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل اند ولی باید این رقم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در آیین امضا تفاهم نامه فی مابیبن وزارت آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات با موضوع "هوشمند سازی مدارس" در نشست خبری این تفاهم نامه در پاسخ به پرسش خبرنگار بانک و صنعت مبنی بر مشکل تامین کاغذ برای کتب آموزشی مهر ماه مدارس اظهار کرد: 140 جلد کتاب درسی که با بیش از 100 عنوان کتاب در رشته های مختلف دوره های ابتدایی و متوسطه نگارش، تدوین، چاپ و آماده توزیع شده و برای اول مهر ماه یک دانش آموز نداریم که به کتاب درسی دسترسی نداشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه که مطرح شد برای مهرماه سال 99 است؛ چراکه پروسه زمانی که کتاب نگارش، تدوین، چاپ و آماده توزیع به 107 هزار مدرسه با بیش از 670 منطقه است، یک سال زمان می برد.

حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه 98 درصد کاغذ مورد نیاز کشور وارداتی است، نیازمند 7 میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای تامین کاغذ هستیم در این راستا جلساتی گذاشته شد و به نتایج قابل قبولی رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: اول مهر ماه امسال نگران تهیه کتاب های درسی نباشید؛ برای سال 99 تلاش می کنیم تا کتاب های درسی بدون افزایش قیمت و با ارز دولتی آماده چاپ و توزیع گردد.

 

حسینی با بیان اینکه کارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت برای انجام این تفاهم نامه تلاش کردند گفت: هوشمندسازی در ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده است.

وی تاکید کرد: اگر بدنبال شهر و کشور الکترونیک و توسعه هستیم، کانون آن مدارس است. مدرسه موسسه تحول آفرین و کارگزاران تحول، معلمان هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شعار تردد امواج به جای تردد افراد گفت: بهترین راه تحقق این شعار مدارس هستند. اکنون 22 درصد مدارس ما هوشمند هستند و 77 هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل اند ولی باید این رقم افزایش یابد.

حسینی با اشاره به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات گفت: این امر هزینه ها و فعالیت های کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم می کند و قادر خواهیم بود از بخش خصوصی و همچنین خیرین استفاده کنیم. برای ارتباط رسانی به مدارس و استقرار عدالت اجتماعی نیز از این شبکه می توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهم نامه آغاز می کنیم که شهرهای زیر 20 هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها را مدنظر قرار داده است؛ ما برای هوشمندسازی قطعا باید از همه ظرفیت ها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.

حسینی خبر داد: از اول مهر کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس ما به دلیل فعالیت های مختلف سرشان شلوغ است، گفت: به واسطه بسترهای فناورانه قصد خلوت کردن سر مدارس و آموزش کیفی تعاملی آن ها را داریم.

حسینی در خصوص تعداد مدارس هوشمند اظهار کرد: بیش از 122 هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده اند و تخته هوشمند در کلاس ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است؛ در برخی مناطق به ازای هر یکصد دانش آموز 7 دستگاه کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق به ازای هر یکصد دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد.

طبق گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش 12 هزار محتوای آموزشی هوشمند تولید شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران