پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447766 تاریخ : 1397/11/12-14:33:33
,11,
20 درصد پرواز‌ها چارتری است/ امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

20 درصد پرواز‌ها چارتری است/ امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد

عابدزاده، گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد پرواز چارتری در کشور داریم که باید به سمت سیستمی برود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی ندارند و باید به این ایرلاین‌ها فرصت بدهیم تا فروش چارتری را به حداقل برسانند، اظهار کرد: هم اکنون سیستم فروش بلیت‌های هواپیما با بررسی‌های انجام شده به سمت سیستمی شدن حرکت می‌کند.

وی افزود: ایرلاین‌ها بیشتر فروش بلیت چارتری خود را به سمت شبکه پروازی قشم و کیش شیفت کرده‌اند تا بتوانند پرواز‌ها را چارتری به فروش برسانند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد پرواز چارتری در کشور داریم که باید به سمت سیستمی برود.

عابدزاده اظهار کرد: بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی از جمله آسمان، ایران‌ایر، ماهان و زاگرس تقریبا بیشتر بلیت را به صورت سیستمی عرضه می‌کنند و اصولا نمی‌توانیم پرواز چارتری را در شبکه به طور کاملا قطع کنیم. قسمتی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و موضوع تعریف شده در دنیاست.

وی گفت: در تلاش هستیم قسمت‌هایی که توانایی بیشتری دارند بتوانند به شرکت‌هایی که ساختار ضعیفی دارند کمک کنند تا کل شبکه فروش بلیت را سیستمی کنند.

عابدزاده گفت: باید مسیرهای کیش و قشم را از فروش بلیت برنامه‌ای جدا کنیم، زیرا کیش و قشم عمدتا مقاصد گردشگری هستند و زیرساخت‌های اسکان به صورت هتل در این دو جزیره وجود دارد متقاضیان سفر به این دو مقصد خواهان خرید تور به جای بلیت هستند؛ ضمن اینکه مدیران کیش و قشم بیشتر مایل به خرید و فروش بلیت چارتری به این دو منطقه آزاد شده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در صنعت هوایی سودی وجود ندارد و نباید مدیران آژانس‌های هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی به دنبال سود باشند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم از قیمت واقعی بلیت پروازها از طریق شبکه شرکت‌های هواپیمایی مطلع شوند، افزود: درصورتی که مسافران بلیت هواپیما را پیش از نرخ تعیین شده خریداری کرده‌اند سریعا به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

عابدزاده ادامه داد: بازرسان سازمان هواپیمایی به صورت مداوم از آژنس‌های مسافرتی بازرسی می‌کنند و در صورت گران فروشی بلیت هواپیما با این آژانس‌ها برخورد قاطع می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت عرضه و تقاضا در بخش فروش بلیت حرکت کنیم، افزود: شبکه پروازی ایران گسترده‌تر از آن است که خدمات ارائه می‌دهد به طور مثال در برخی از مسیرها از جمله مشهد، شیراز و کیش رقابت بسیار سنگین است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

عابدزاده در پایان گفت: قیمت بلیت را شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر نرخ در تمامی آژانس‌ها و شبکه‌های هواپیمایی مشخص می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران