پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433985 تاریخ : 1397/10/01-12:28:45
,17,
20هزار فرصت شغلی در شهرها و روستاها ایجاد می شود

تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد؛

20هزار فرصت شغلی در شهرها و روستاها ایجاد می شود

تفاهم نامه «برنامه تولید و اشتغال در بخش فرهنگ و هنر» برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی، صبح امروز(شنبه) بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «سیدحمید پورمحمدی» معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: 12 هزار و 600 فرصت شغلی در شهرها و هفت هزار فرصت شغلی در روستاها در سه رسته «کسب و کار فرهنگی، هنری»، «رسانه ای» و «تولید محتوای دیجیتال» ایجاد می شود. 

وی افزود: برای ایجاد این فرصت های شغلی، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که از طریق بانک و یارانه سازمان برنامه و بودجه اختصاص می یابد. 
پورمحمدی گفت: از 1600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شهرها با نرخ 18 درصد، 2 درصد توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شود؛ همچنین چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در روستاها با نرخ 6 درصد پرداخت خواهد شد.

اشتغالزایی و تولید را در بودجه سال آینده مدنظر قرار دادیم 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال برای ایجاد بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی برنامه داشتیم؛ ایجاد چنین فرصت شغلی محدود به یک حوزه و رسته نیست و باید این میزان فرصت شغلی را در بخش های مختلف ایجاد کنیم.
نوبخت با اشاره به امضای تفاهم نامه هایی برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و کشاورزی در یک ماه گذشته افزود: پیش از این برای ایجاد 270 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و 82 هزار فرصت شغلی برای بخش کشاورزی تفاهم نامه امضا کردیم و امروز نیز برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سه عرصه فرهنگی، هنری و رسانه ای با وزارت ارشاد توافق خواهیم کرد.
وی توضیح داد: در این سه رسته، متعهد می شویم 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیارشان قرار دهیم که 1600 میلیارد تومان برای مناطق شهری در ازای ایجاد 13 هزار شغل و 400 میلیارد تومان در مناطق روستایی اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: نرخ سود 16 درصد برای شهر و 6 درصد برای روستا در نظر گرفته شد که در این راستا به میزان 82 میلیارد تومان پشتیبانی میشود.
وی همچنین درخصوص بودجه سال آینده گفت: اصلاحات مدنظر در لایحه بودجه سال آینده برای مقاومت در فضای تحریم انجام شد و بار دیگر 14 جلد و پیوست را آماده کردیم. 
نوبخت افزود: با توجه به محدودیت های ناشی از تحریم ها، سال آینده سال ویژه ای است اما با این حال اشتغال زایی و تولید را مدنظر قرار داده ایم.

باید به فرهنگ و هنر به عنوان اقتصاد مولد نگاه کرد 

در ادامه این مراسم «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» گفت: فرهنگ و هنر روح تاریخ ایران است و نمی توان جایی از ایران را به عنوان یک سابقه تاریخی دید اما نقشی از فرهنگ و هنر نداشته باشد. 
«سید عباس صالحی» افزود: سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر سرمایه گذاری در هویت ایران است. 
وی اظهارداشت: در گذشته بخش عمده‌ای از تولید ملی ما از عرصه فرهنگ و هنر بو و اکنون نیز می توان به این حوزه به عنوان اقتصاد مولد نگاه کرد که می‌تواند سرمایه ملی را افزایش دهد.
به گفته صالحی سالیانه 4500 فیلم در حوزه سینما تولید و هفت هزار تئاتر اجرا می شود و 50 هزار فعال موسیقی و 6 هزار نفر در حوزه رسانه فعالیت می کنند و استعدادهای بالفعلی هستند که با واکاوی آنها به این نتیجه می رسیم که باید در بودجه بیشتر به فرصت های شغلی در عرصه فرهنگ و هنر پرداخته شود. 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با امضای تفاهم نامه میان سازمان برنامه برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ در سال 1398، فرصت‌های بیشتری برای اقتصاد فرهنگی ایجاد شود. 
مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مرتضی شهیدزاده» رییس صندوق توسعه ملی، امروز در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران