پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421665 تاریخ : 1397/08/27-16:00:54
,17,13,
2 هزار تومان، قیمت خرید هر لیتر شیر خام

2 هزار تومان، قیمت خرید هر لیتر شیر خام

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران: قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار هر لیتر 2 هزار تومان تصویب و بزودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته هر لیتر شیرخام با میانگین قیمت 1100 تومان از دامدار خریداری می شد افزود: در چهار سال گذشته قیمت مصوب خرید هر لیتر شیر خام 1440 تومان بود اما این مصوبه اجرا نشد تا اینکه در تیرماه امسال به منظور جلوگیری از ضرر و زیان دامداران قیمت هر لیتر شیر خام به 1750 تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از آنجا که قیمت تمام شده هر لیتر شیر خام برای دامدار بیش از 2 هزار تومان است بنابراین با پیگیری دامداران و وزارت جهاد کشاورزی قیمت 2100 تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: پیشنهاد افزایش قیمت خرید شیر خام در دامداری در ستاد تنظیم بازار بررسی شده و چهارشنبه هفته گذشته قیمت 2 هزار تومان به تصویب رسید.

مقدسی گفت: براساس این مصوبه قیمت شیر خام با چربی 3/2 درصد هر لیتر 2 هزار تومان است و در صورتی که میزان چربی در هر لیتر یک دهم افزایش و کاهش داشته باشد شامل تشویق و جریمه خواهد شد.

وی افزود: گرچه قیمت هر لیتر شیر خام 2 هزار تومان تعیین شده است اما این عدد برای دامداران چندان راضی کننده نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: اگر هزینه تمام شده تولید و سود واقعی محاسبه شود دامدار با قیمت 2 هزار تومان به سود واقعی نمی رسد چون قیمت تمام شده هر لیتر شیرخام در دامداری با احتساب هزینه ها 1920 تومان است.

مقدسی افزود: افزایش قیمت شیرخام تاثیری در قیمت فرآورده های لبنی برای مصرف کننده نخواهد داشت چون کارخانجات لبنی افزایش قیمت را از مهر در محصولات خود اعمال کردند.

وی گفت: براساس نتایج جلسات کارشناسی در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نه تنها شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود بلکه در سه نوع فرآورده ماست کم چرب، شیر کم چرب و پنیر یو اف شاهد کاهش قیمت هستیم.

اما اعلام این موضوع در اختیارات سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان است و باید منتظر اعلام قیمت از سوی این سازمان باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران شرایط توزیع و تامین نهاده های تولید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نهاده به اندازه کافی وجود دارد اما افزایش قیمت حمل و نقل چالش اصلی دامداران است بطوری که کرایه حمل نهاده به مراکز از کیلویی 95 تومان به 116 تومان رسیده است.

مقدسی همچنین از افزایش 5.7 درصدی تولید شیرخام خبر داد و گفت: در هفت ماهه امسال میزان تولید 5.7 درصد افزایش یافت و ادعای کارخانجات لبنی در خصوص کاهش 50 درصدی ورود شیرخام و شیر خشک به کارخانجات صحت ندارد.

وی افزود: براساس ادعای کارخانجات لبنی باید میزان تولید 2 میلیون و 500 هزار تن کاهش داشته باشد اما چنین چیزی نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران