پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315501 تاریخ : 1396/11/26-15:45:21
,17,
2 دستگاه پیشرفته ایکس- ری در گمرک بازرگان راه اندازی می شود

2 دستگاه پیشرفته ایکس- ری در گمرک بازرگان راه اندازی می شود

رئیس کل گمرک ایران گفت: 2 دستگاه پیشرفته ایکس - ری (x-ray) با فناوری روز به گمرک بازرگان اختصاص یافته است که تا اردیبهشت سال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرود عسگری روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی افزود: نظیر این دستگاه پیشرفته در هفته های گذشته در گمرک شهید رجایی نیز راه اندازی شد. 

وی اضافه کرد: این دستگاه ها می توانند کامیون ها را به صورت پیشرفته و با جزئیات کامل اسکن کنند و آن را در اختیار بخش فنی قرار دهند. 
وی اظهار کرد: مقدمات تجهیز مرز بازرگان به این دستگاه ها در دست اجراست و در اوایل سال آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود. 
وی ادامه داد: این امر نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای کشور خواهد داشت و می تواند در سرعت بخشیدن به تجارت بین ایران و ترکیه و اروپا مفید باشد. 
رئیس کل گمرک ایران افزود: طرح جامعی برای مرز بازرگان در آذربایجان غربی تدوین شده است که اجرای این امر نقش مهمی در توسعه مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه و رسیدن به حجم پیش بینی شده 30 میلیارد دلاری تجارت بین این 2 کشور دارد. 
وی اظهار کرد: اولویت اول سازمان گمرک ایران، تجهیز گمرک بازرگان است و مشکلی برای این امر نداریم. 
عسگری با اشاره به اینکه 146 گمرک در کشور فعال است، ادامه داد: تعداد گمرک ها در سطح کشور بسیار بالاست و این تعدد با توجه به وجود هفت منطقه آزاد، 66 منطقه ویژه و بازارچه های مرزی بسیار بیشتر به نظر می رسد. 
مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه پیوندهای منطقه ای به ویژه کشورهای همسایه از جمله مهمترین سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، گفت: ترکیه با توجه به اینکه در مسیر تجارت اروپایی ایران قرار داشته و ظرفیت های ترانزیتی قابل توجهی نیز دارد از اهمیت ویژه ای درا ین میان برخوردار بوده و آذربایجان غربی نیز به علت دارا بودن تنها مرز رسمی کشور با ترکیه، بسیار مهم است. 
وی هدفگذاری 30 میلیارد دلاری تجارت ایران با ترکیه را یادآوری کرد و افزود: این 30 میلیارد دلار باید به صورت طبقه بندی در بخش های مختلف ملی و استانی ریز شود تا برنامه کاری بخش های گوناگون تهیه و بر اساس آن، زمینه های اجرای اقدامات لازم طرح شود. 
وی اضافه کرد: افزایش شیفت های کاری مرز بازرگان به سه شیفت هشت ساعته در 2 طرف مرز، انتقال بخشی از تردد کامیون ها از مرز بازرگان به مرز سرو، توجه ویژه به توسعه خط ریلی مسافری در مرز رازی خوی، ارائه برنامه کاری نمایشگاه های خارجی برای جلوگیری از تداخل در برگزاری این نمایشگاه ها از جمله مهمترین مواردی است که می تواند در توسعه تجارت زمینی ایران و ترکیه موثر باشد. 
آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و 550 کیلومتر مرز با این کشور دارد. 
مرز بازرگان ماکو یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود؛ سرو و رازی در شهرستان های ارومیه و خوی دیگر مبادی رسمی استان با این کشور را تشکیل می دهد.
تردد روزانه کامیون از این مرز حدود 760 دستگاه است و به طور میانگین روزانه 49 دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان تردد می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران