پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316085 تاریخ : 1396/12/06-14:30:47
,3,
2 درصد از سپرده گذاران تعاونی وحدت در انتظار تعیین تکلیف

2 درصد از سپرده گذاران تعاونی وحدت در انتظار تعیین تکلیف

طبق تکلیف و توافق بانک مرکزی، موسسه اعتباری ملل عاملیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی منحله وحدت را پذیرفت و با تایید مدیرعامل طی امری جهادی و در کمترین زمان ممکن 98 درصد از مشتریان تعاونی منحله وحدت ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، نشست ویژه خبری موسسه اعتباری ملل در راستای تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت با حضور آقایان سید امین جوادی مدیرعامل، محمدرضا مروجی رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل، فرزاد طحان نظیف معاونت امور شعب و نماینده تام الاختیار مدیرعامل در تعاونی منحله وحدت، مهدی حقانی معاونت اداری و منابع انسانی، سید حجت هاشمی مدیر روابط عمومی، حسن باقری ریاست اداره کل حراست و حضور نمایندگان بانک مرکزی سیدغلامرضا کاظمی دینان مشاور رئیس کل بانک مرکزی و محمدعلی کریمی مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی در سالن کنفرانس ساختمان جدید موسسه اعتباری ملل برگزار گردید.

 

سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: با تفویض اختیار مقام معظم رهبری به سران سه قوه برای پیگیری موسسات مالی و پیگیری جدی، سران سه قوه توانستند بازار غیر متشکل پولی را ساماندهی نمایند. چرا که بازار غیر متشکل پولی معضلی بزرگ قلمداد میگردد و باعث میشود که مسئولین اقتصادی نتوانند برنامه‌های خود را آن طور که باید و شاید پیگیری کرده و نظر بدهند.

وی ادامه داد: مسئولین با جدیت و زحمات شبانه‌روزی توانستند این معضل را تا 98درصد ساماندهی کرده و قطعا برای 2 درصد باقی مانده نیز برنامه‌ریزی‌هایی کرده تا به آن رسیدگی نمایند. این امر محقق نمی‌شود به جز ایجاد وحدت بین سران سه قوه، بانک مرکزی، مدیران ارشد و مردم؛ تا بازار غیرمتشکل پولی حل و فصل گردد.

 

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل افزود: در مردادماه سال جاری کمیته‌های رسیدگی برای رسیدگی به سپرده‌های تعاونی منحله وحدت تشکیل شد. در ابتدای تشکیل این کمیته 3 موضوع تعداد سپرده گذاران، مبلغ سپرده گذاران، میزان مبالغ تسهیلات پرداخت شده رصد و بررسی گردید.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که در تعاونی منحله وحدت نرم افزار مالی مناسبی برای رسیدگی به حقوق سپرده‌گذاران وجود نداشته است کاری بسیار سخت برای احقاق حقوق سپرده‌گذاران برعهده موسسه ملل قرار گرفت که این امر با تلاش تیمی 200 نفره به صورت شبانه‌روزی محقق شد.

 

جوادی در ادامه با تاکید بر سرمایه 47 هزار میلیارد ریالی تعاونی وحدت گفت: از کل این مبلغ 5 هزار میلیارد ریال به صورت پرداخت تسهیلات و مابقی 42 هزار میلیارد ریال به هر دلیلی در دسترس نبوده است که با تلاش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات و کمک گرفتن از افرادی که برنامه‌های شعب و سنتی تعاونی وحدت را طراحی کرده بودند توانستیم عمده افرادی را که در این تعاونی سرمایه گذاری کرده‌اند شناسایی کنیم که تقریباً بعد از این رسیدگی جمعا 16 هزار شکایت از طرف سپرده گذاران مطرح شد که کمتر از 200 شکایت مربوط به کم بودن و دست بردن در سپرده آنها بوده است و مابقی عموما از سودهای پرداختی به شاکیان بود که به موارد آنها رسیدگی و پاسخ داده شد.

سید امین جوادی درباره نحوه پرداخت بدهی سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت گفت: مبلغ 47 هزار میلیارد ریال مربوط به سپرده‌گذاری 374 هزار و 246 نفر بود که به آنها رسیدگی شد و این رسیدگی به صورت چندین مرحله صورت پذیرفته است. بدین صورت که با کسب اجازه از بانک مرکزی در مرحله اول سپرده‌های تا سقف 30 میلیون ریال که حدودا 70 درصد از کل را شامل می‌شود پاسخ داده شد و از چرخه پاسخگوی خارج گردید.

در مرحله دوم مجموع 80 هزار نفر سپرده گذار تا سقف یک میلیارد ریال با تعدیل سود 15 درصد تسویه حساب و پاسخگویی به آنها نیز صورت پذیرفته است.

در مرحله سوم باقیمانده افراد به تعداد 9 هزار و 700 نفر که 2 درصد سپرده گذاران بودند، به هر کدام از آنها مبلغ یک میلیارد ریال به صورت علیالحساب پرداخت گردید که جمع این مبالغ 27 هزار و 500 میلیارد ریال، طی 3 مرحله به سپرده گذاران موسسه وحدت با خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار موسسه اعتباری ملل قرار داده بود پرداخت گردیده است و در حال حاضر تقریبا 8 هزار نفر از کل سپرده گذاران موسسه وحدت در انتظار تعیین تکلیف هستند که با کمک سران سه قوه و تامین اعتبار این افراد نیز تعیین تکلیف می گردند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران