پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 195 تاریخ : 1390/03/18-00:00:00
,17,
برای دفاع ازحقوق بیت المال پافشاری خواهم کرد

برای دفاع ازحقوق بیت المال پافشاری خواهم کرد

تحولاتی جهانی، ماهیت دولت‌های متوالی آمریکا، موضوع فلسطین، برنامه‌های آتی دولت، کوچک سازی دولت و تحول درنظام بانکی و مالیاتی ازجمله مواردی است که دکترمحمود احمد

 محمود احمدی نژادعصر امروز سه شنبه در سخنان آغازین دومین نشست خبری با نمایندگان بیش از 300 رسانه داخلی و خارجی به تحولات اخیر در منطفه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: امروز جریان سلطه به بهانه 11سپتامبر گسترده‌ترین هجوم نظامی را بر منطقه خاورمیانه انجام داده است تا بتواند از این طریق اقتصاد نابسامان خود و رژیم صهیونیستی را که پایگاه اصلی استعمار نو است را فراهم کند.

جریان سلطه به دنبال نجات اقتصاد خود و رژیم صهیونیستی است
رییس جمهور اظهار داشت: امروز جریان سلطه پس از یک دهه استعمار و شعار مبارزه با تروریسم به منطقه لشکرکشی کرد تا بتواند اقتصاد نابسامان خود را نجات دهد اما پس از شکست در برابر مقاومت ملت‌ها رنگ عوض کرده و نقاب جدیدی به چهره زده است.
دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: جریان سلطه همان برده‌داران و ا ستعمارگرانی هستند که رنگ عوض کرده و مدعی لیبرالیسم شدند و امروز نیز با شعار طرفداری از ملت‌ها و دمکراسی به دنبال بسط سلطه، نجات اقتصاد سرمایه‌داری و البته نجات رژیم صهیونیستی هستند.
وی با بیان اینکه دولت قبلی آمریکا ماسک مبارزه با تروریسم بر چهره زده بود و ماسک دولت فعلی حمایت از حقوق ملت‌ها است، گفت: دولت قبلی آمریکا در منطقه خاورمیانه یک جریان اسلام خشن، اسلام آدم‌کش به راه انداخت که صد درصد اسلام آمریکایی و برای فریب ملت‌ها بود تا زمینه را برای استقرار و تسلط خود در منطقه فراهم کند و دولت جدید نیز به دنبال اسلام آمریکایی از نوع دیگری است.
رییس‌جمهور افزود: دولت جدید آمریکا به دنبال حاکم کردن یک اسلام لیبرال که سلطه آمریکا و وجود رژیم ضد بشری و توسعه‌طلب صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد است.

تمام مشکلات ملت های منطقه از سوی آمریکا و متحدانش بوده است
رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت‌های فراموش نخواهند کرد که همه مشکلات، برخی عقب‌ماندگی‌ها، جنگ‌ها و کشتارها و ترورها و دیکتاتوری‌هایی که طی دهه‌های متوالی بر ملت‌ها حاکم بوده است از سوی دولت آمریکا و متحدانش بوده است، گفت: همه این اتفاقات حاصل عمل نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا و متحدین آنها است و امروز هم هیچ تغییری در سیاست‌های نظام سلطه اتفاق نیفتاده است. در گذشته آمریکای لاتین را به نوعی تصرف و چپاول می‌کردند و امروز نیز یا تغییر چهره و شعار به دنبال همان اهداف هستند به عبارت دیگر هیچ اتفاقی در سیاست‌های نظام سلطه اتفاق نیفتاده است.
رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه ماهیت دولت‌های متوالی آمریکا یکسان است، گفت: اصل طراح و کارگردان نظام سلطه کسان دیگری هستند و آنهایی که در جلوی صحنه عمل می‌کنند صرفاً نقش‌آفرینند و مأموریت‌هایی به آنها داده می‌شود و این افراد صرفاً آن را اجرا می‌کنند.
رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در حوادث اخیر یک فرد را به قول خودشان دستگیر کردند و کشتند و جنازه او را هم به دریا انداختند اما اگر تاریخ را مرور کنیم اولا آن آقا با خانواده رییس‌جمهور قبلی آمریکا برای مدت طولانی شریک نفتی بودند و بعد هم در این فرد از مدت‌ها قبل در اختیار نظامیان آمریکایی بود و آنها بر او تسلط داشتند و طبق اطلاعات موفق موجود خود آنها آن فرد را ابتدا مریض کردند و در همان شرایط او را کشتند و بعد هم ادعا کردند که جنازه را به دریا انداختند البته هدف آنها از این کار روشن است. آنها انتخابات در پیش‌رو دارند و به بهانه رأی‌آوری و جلب توجه آرای مردم اعلام می‌کنند که سرکرده تروریست‌ها را کشتند و یک پیروزی عظیم علیه تروریسم به‌دست آورده‌اند.

آمریکایی ها به دنبال خراب کاری در پاکستان هستند
رییس جمهور با طرح این سوال که چرا آمریکایی ها پس از کشتن سرکرده گروهک تروریستی او را به دریا انداختند گفت: اگرجسد آن فرد می ماند و آزمایشهایی بر روی او انجام می شد معلوم می شد که او مریض بوده است و بدین طریق دست کسانی که به دنبال فریبکاری بودند رو می شد.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: بعد از کشتن آن فرد سردمداران آمریکا مارش پیروزی زدند در حالی که ترور در منطقه ما متوقف نشد و روزانه شاهد انفجار دخالت‌های آمریکا و کشتار مردم در پاکستان و سایر نقاط هستیم.
رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهد برای تسلط بر پاکستان و تضعیف ملت و دولت پاکستان در تاسیسات هسته ای پاکستان خرابکاری کنند و سپس با استفاده از اهرم شورای امنیت و بعضی از سازمان‌های بین المللی زمینه حضور گسترده‌تر و تضعیف حاکمیت ملی مردم پاکستان را فراهم کنند. در بحرین نیز خودشان دست‌ها را باز گذاشتند برای برخورد با مردم تا از این طریق وارد بشوند به حاکم فشار بیاورند که بخشی از حقوق مردم را بپذیرد بدین وسیله تا قضیه فیصله پیدا کنند و آن وقت خودشان را طرفدار دمکراسی معرفی کنند.

مشکل بحرین مشکل بین دولت و حکومت نیست
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: مشکل بحرین مشکل بین دولت و حکومت نیست مشکل آنان وجود پایگاه نظامی آمریکاست و اگر امروز مردم بحرین تحت فشارند و دولت بحرین مجبور است برای دفاع از پایگاه آمریکایی رودرروی مردم بایستد بخاطر آمریکا و منافع نامشروع آمریکا است.
وی تصریح کرد: آزادی، عدالت، عزت، حق حاکمیت ملی از حقوق پایه و اساس هر ملتی است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از حقوق کامل همه ملت‌ها در تمام دنیا دفاع می‌کند.

کشور های منطقه مراقب طراحی‌های دشمنان اصلی باشند
دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه همه باید مراقب طراحی‌های دشمنان اصلی باشند، گفت: مثلا در بحرین باید حاکم این کشور با مردم و گفتگو کند و همه باید بپذیرند که مردم حق رای آزاد و عادلانه و حقوق مردم مساوی باشد می‌توانند سران بحرینی می‌توانند این موضوع را حل و فصل کنند و اجازه ندهد مستکبران دخالت و از طرف دیگر برای خودشان وجهه درست کنند و در مقابل ثروت ملت‌ها را غارت کنند.
رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: بعضی دولت‌های منطقه مراقب باشند در نقشه آمریکا بازی نکنند چرا که آمریکایی‌ها دوستان خوبی نیستند. تنها چیزی که برای آنها مهم است منافع نامشروع‌ خودشان است. از جنگ کره تا به امروز همه جنگ‌های آمریکا با دوستان قبلی خودشان بوده است و بدترین نوع جوانمردی ها را علیه آنها اعمال کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: ملت‌های منطقه مراقب باشند که سلطه‌گران به دست آنها ملت‌ها را سرکوب و با ایجاد اختلاف زمینه حضور خود را به طور کامل فراهم نکنند و آنها بدانند که اولین کسانی که پس از استقرار سلطه‌گران ضرر خواهند کرد این دولـت‌ها خواهند بود.

مسائل منطقه باید بر اساس منطق و عدالت حل و فصل شود
رییس جمهور با بیان اینکه مسائل باید در منطقه و بر اساس منطق و عدالت و قانون حل و فصل شود به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت : موضوع فلسطین مهم‌ترین مسأله صد سال اخیر منطقه است و نقطه کلیدی رهایی منطقه بلکه کل جهان از نظام سلطه می باشد. نظام استکبار برای اینکه بتوانند بر دنیا مسلط شود باید در ابتدا بر خاورمیانه مسلط باشند و تأسیس رژیم صهیونیستی دقیقاً با این هدف بوده است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه تمایل عمومی ملت‌های منطقه بر اضمحلال رژیم صهیونیستی است گفت: تمام نظرسنجی‌ها و حرکت‌های مردمی می‌گوید که قریب به اتفاق ملت‌های منطقه با حضور این رژیم در منطقه مخالف هستند. و این رژیم جعلی جایگاهی در منطقه ندارد و باید از منطقه خارج شود.رییس جمهور گفت: امروز مستکبران می‌خواهند با یک فریبکاری به موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی رسمیت دهند و فشار سنگین به فلسطینی‌ها برای تن دادن به حداقل‌ها و گرفتن حداکثر امتیاز از آنها وارد کرده‌اند این نقشه‌ای است که آنها طراحی کرد ه اند. این آدم‌هایی که امروز به اصطلاح در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دولت تشکیل دادند از خودشان اختیاری ندارند، اینها در حد عروسک‌های کوکی هستند و اصل تصمیم‌گیران پشت صحنه دولت آمریکا است.
ملت های منطقه و فلسطینی هوشیار باشند
رییس جمهور تاکید کرد : ملت‌های منطقه و فلسطینی‌ها باید هوشیار باشند و با هم متحد شوند و به نجات کامل سرزمین فلسطین کمک کنند. رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است حتی اگر در یک وجب از سرزمین فلسطین باقی بماند از همانجا سرایت کرده و امنیت منطقه و منافع ملت‌ها را دچار مخاطره خواهد کرد.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دولت فلسطین متعلق به تمام سرزمین فلسطین است گفت‌‌:‌ اینکه بیایند از سرزمین اردن یا بعضی کشورهای همسایه تکه‌ای را جدا کنند و به آوارگان فلسطینی بدهند همچون کسی است که خانه‌ای را دزدیده است و وقتی می‌خواهد جبران کند، از جیب همسایه آن خانه جبران می‌کند.
وی افزود: اگر کسانی در منطقه به منافع کوتاه مدت خودشان اصالت بدهند، بدانند که در تاریخ خوش‌نام نخواهند ماند امروز همه باید برای دفاع از حقوق دولت فلسطینی‌ها در تمام سرزمین فلسطین و بازگشت همه آوارگان به سرزمین اصلی خودشان متحد باشند.
اگر دولت های مستقل آمریکای جنوبی در کنار هم بایستند، مرگ امپریالیسم و سلطه‌گری نزدیک خواهد بود
رییس جمهور ملت‌های آمریکای لاتین را به ایستادگی در برابر نظام سلطه فراخواند و گفت: امروز‌ هیمنه نظام سلطه در هم شکسته است خدای متعال در یک کلام کوتاه ضعف آنها و شکست‌پذیری آنها و سرنوشت محتوم اضمحلال آنها را به ما یادآوری می‌کند. خداوند فرموده است اساس آنها ضعیف است چون بر فریب و دروغ استوارند. کافی است ملت‌ها متحد باشند و در مقابل آنها ایستادگی کنند. اگر دولت های مستقل آمریکای جنوبی در کنار هم بایستند، مرگ امپریالیسم، مرگ سلطه‌گری، مرگ زورگویی و مرگ چپاولگری نزدیک خواهد بود.
رییس جمهور گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که ملت عزیز ایران، دولت و رهبری گرانقدر در کنار همه ملت‌های عدالتخواه، آزادیخواه، عزت‌طلب و دولت‌های مستقل خواهد ایستاد و آینده از آن ملت های آزاده است و دشمنان در آینده جایی نخواهند داشت.

ملت‌های منطقه به دنبال آزادی، عدالت، پاکی و عزت هستند
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ریشه تحولات منطقه اظهار داشت: ملت‌های منطقه و همه ملت‌ها به دنبال آزادی، عدالت، پاکی و عزت هستند و این تحرکات در مسیر آموزه‌های انبیاء الهی به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) موج می‌زند و حقیقت مطالبات مردم در سایه این راه محقق خواهد شد.
وی افزود: روشن است که ملت‌ها جز این را نمی‌خواهند اما باید توجه کنیم که با دشمنان بسیار پیچیده و فریبکاری مواجهیم و باید هشدار بدهیم تا همه آگاه باشند.رییس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه المنار درباره نحوه حمایت ایران از تشکیل دولت فلسطین که قرار است از طریق سازمان ملل ایجاد شود، گفت: راه حل ما برای حل مسأله فلسطین راه‌حلی روشن و دموکراتیک است و همان‌طور که قبلاً گفتیم، خواستار برگزاری یک رفراندوم آزاد با حضور تمام ملت فلسطین برای تعیین نوع حکومت آینده این کشور هستیم.دکتر احمدی‌نژاد یادآور شد: اما تشکیل دولت فلسطینی به معنای تأیید اشغالگری صهیونیست‌ها و نفی حقوق ملت فلسطین برای آزادسازی تمام سرزمین آنها نخواهد بود.رییس جمهور افزود: مطمئن هستم رهبران فلسطینی با هوشیاری این کار را دنبال می‌کنند و ما نیز همواره در کنار ملت فلسطین برای استیفای حقوق کامل آنها خواهیم بود.
طرح عظیم هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نگاه و رفتار اقتصادی را در برداشت
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص طرح هدفمندی یارانه‌ها و برنامه دولت برای رفع نقاط مشکل‌زا در اجرای این قانون تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها یا به بیان دیگر طرح عظیم هدفمندسازی یارانه‌ها کار بسیار بزرگی است و تغییر نگاه و رفتار اقتصادی همه مردم را در بر می‌گیرد و این بدان معناست که ما باید تمام عادت‌ها، سنت‌ها و روال‌ها را تغییر داده و در این راه باید از موانع گوناگون عبور کنیم.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: در یک ارزیابی کلی معتقدم این طرح بسیار عالی انجام شد چرا که ملت ایران در اجرای این طرح بسیار هوشمندانه، متعهدانه و متحدانه پای کار آ‌مده و به دولت کمک کرد.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه اولین جایی که در اجرای این طرح ممکن بود دچار مشکل شود، بخش حمل‌ونقل بود چرا که به‌طور مستقیم متأثر از تغییرات قیمت سوخت است، اظهار داشت: اما دیدیم جامعه حمل‌ونقل کشور و رانندگان خودشان کار را به زیبایی مدیریت کردند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشور نیز در این راه با دولت همراهی بسیار خوبی داشتند، گفت: مصرف گاز طبیعی در بخش تولید پس از اجرای طرح هدفمندی، 18 درصد افزایش داشته است.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به سخن برخی افراد که می‌گفتند در صورت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت گاز و انرژی، تولید در کشور کاهش پیدا کرده و متوقف می‌شود، تصریح کرد: اما ما شاهد افزایش مصرف انرژی و در نتیجه آن افزایش تولید در کشور بودیم.
کاهش 4 درصدی برق در فروردین ماه سال جاری
رییس جمهور با تقدیر از مردم برای استفاده درست از انرژی در بخش خانگی و تجاری گفت: مصرف برق در فروردین هر سال 8 درصد افزایش می‌یافت اما امسال این میزان نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه 4 درصد نیز کاهش داشت و در مقابل، در بخش صنعت 10 درصد افزایش مصرف داشتیم.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اقدام خوب بازاریان در مدیریت شبکه توزیع کالا اظهار داشت: وزارت بازرگانی و سازمان نظارت کار خود را انجام می‌دهند اما اصل تهیه و نظارت بر کالا و بازار برعهده بازاریان است.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم به‌طور مرتب تشکیل جلسه داده و در این ستاد گزارش‌ها بررسی شده و در خصوص موانع و مشکلات حتی در سطح یک واحد تصمیم‌گیری می‌شود البته این بدان معنا نیست که در گوشه و کنار اشکالی وجود ندارد.دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها باقوت ادامه خواهد داشت، گفت: گام اصلی و مهم در اجرای این طرح برداشته شده و دولت مصمم است در این راستا گام‌های بعدی را بردارد و در این راستا بسته‌های حمایتی از تولید، حمل‌ونقل و خدمات به مرور در حال اجراست و تا آخر ادامه دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران