پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466603 تاریخ : 1398/04/01-11:15:17
,15,10028,
193 هزار کارت هوشمند ملی در پست معطل‌ مانده

193 هزار کارت هوشمند ملی در پست معطل‌ مانده

مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست گفت: حدود 193 هزار کارت هوشمند ملی، در باجه‌های پستی معطل مانده و آماده تحویل به شهروندان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا پاکدل گفت: از مجموع یک میلیون و 3775 کارت هوشمند ملی بلاتکلیف که از سوی سیف‌اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام شده، حدود 193 هزار کارت در واحدهای پستی دولتی و بقیه در دفاتر پیشخوان دولت معطل مانده است.

وی با اشاره به این‌که پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی به پست، پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحد پستی به متقاضی ارسال می‌شود، اظهار کرد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته، این تعداد کارت در باجه‌های پستی دولتی سراسر کشور معطل مانده است.

به موجب مصوبه هیئت وزیران، از اول فروردین ماه تمام کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار خارج شد، اما در ابتدای امسال مجدداً یک مهلت سه ماهه اعلام شد، بنابراین از تیرماه تمامی خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.

این در حالی است که دولت از دو سال پیش، طرح کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داد و بر این اساس پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال 1397 تعیین شد، اما این در حالی است که به دلیل تأخیر در فرآیند صدور این کارت‌ها، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند.

از طرفی هفته‌ی گذشته اعلام شد که برخی شعب بانکی دیگر کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند.

بنابراین با توجه به اینکه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانکی منوط به داشتن کارت ملی هوشمند شده و از طرفی برخی از این کارت‌ها در پست آماده‌ی تحویل به افراد هستند، لازم است این افراد نسبت به دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود از مراکز پستی اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران