پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1912 تاریخ : 1390/06/17-00:00:00
,20,
دولت تا احقاق همه حقوق ملت ایستادگی خواهد کرد

رییس جمهور در همایش ملی جامعه اسلامی کارگران سراسر کشور:

دولت تا احقاق همه حقوق ملت ایستادگی خواهد کرد

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تا آخر ایستادگی خواهد کرد تا همه حقوق ملت را استیفاء کرده و به ملت برگرداند، گفت: آمریکا، هم پیمانان آن، خودخواهان و کسانی که

   
   
به گزارش شبکه خبری و تحلیلی بانک و صنعت دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش ملی جامعه اسلامی کارگران سراسر کشور، کارگران را بهترین قشر جامعه توصیف کرد که در سخت ترین شرایط انقلاب، خط مستقیم را گم نکرده و همواره پشتیبان نظام بوده اند و اظهار داشت: ساختن ایران مهمترین ماموریت ملت ایران است و حق این ملت است که در بالاترین جایگاه قرار بگیرند، البته با طرح چنین موضوعاتی به دنبال نفی دیگران نیستیم اما ملت ایران در طول سده ها پرچمدار علم، تمدن، سازندگی، پیشرفت و توحید بوده است.
رییس جمهور افزود: امروز همه باید دست به دست هم برای رسیدن به جایگاه شایسته خود تلاش کنیم، البته همه شیاطین جمع شده اند که مانع تراشی کنند و چنین القاء کنند که ایرانی ها نمی توانند اما به رغم تکاپوی آنان، آحاد ملت ایران مصمم هستند با کار پیگیر،‌ تلاش شبانه روزی، همت، وحدت و عشق ایران عزیز را ساخته و به نسل های آینده هدیه کنند.
رییس جمهور با بیان اینکه خدا انسان را خلق نکرده تا در ذلت و گمراهی و ضعف زندگی کند، گفت: خدای متعال انسان را خلق کرده تا عزیز و باکرامت زندگی کرده و به اوج قله های کمال برسد و در این مسیر حیات دنیایی بعنوان هدیه و فرصت بی نظیری در اختیار انسان قرار داده شده و خدای متعال انتظار دارد که انسان با کرامت زندگی کند و شاید یکی از مهمترین ماموریت های حکومت، دولت و آحاد مردم تامین زندگی کریمانه و با عزت است.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه تامین کرامت انسانی نیازمند عوامل گوناگونی است، اجرای عدالت را یکی از این عوامل دانست و گفت: اگر عدالت نباشد هیچ حقی پایدار نمی ماند و انسانیت انسان شکوفا نمی شود. تلاش برای اجرای عدالت، توزیع عادلانه فرصت ها و ایجاد شرایط مناسبی است که انسان ها بتوانند در سایه آن، عزیز زندگی کنند.

*کسانی که از تلاش های دولت برای استیفای حقوق مردم متضرر شده اند به هر بهانه ای علیه دولت هجمه می کنند
رییس جمهور رفع موانع و مشکلات را از دیگر عوامل تامین کرامت انسانی دانست و گفت: کسی که از لحاظ اقتصادی ضعیف بوده و در تامین بدیهیات زندگی خود دچار مشکل باشد، نمی تواند به کرامت فکر کند از این رو دولت مهمترین ماموریت خود را اجرای عدالت، تامین حداقل ها و توزیع عادلانه فرصت ها می داند، البته در دنیا کسانی هستند که از حقوق بشر و حمایت از قشر کارگر سخن می گویند اما همزمان با اقدامات خود موجب گسترش بی عدالتی و ظلم به ملت ها می شوند.
دکتر احمدی نژاد گفت: دولت برنامه های گسترده ای در مسیر اجرای عدالت از جمله هدفمند کردن یارانه ها، سهام عدالت، مسکن مهر و افزایش دستمزدها انجام داده اما معتقدیم هنوز در ابتدای راه قرار داریم.
رییس جمهور با بیان اینکه اجرای عدالت با سختی و دشواری های فراوانی مواجه است، گفت: از آنجایی که در مسیر اجرای عدالت بنابر این است که حق مردم برگردانده شود، بدون تردید کسانی که با یک تلفن و مجوز میلیاردها تومان جابجا می کنند و همواره دستشان در جیب ملت ها بوده است از اینکه این دستها در حال قطع شدن است با تمامی امکانات خود به جاروجنجال و هیاهو می پردازند و البته به صراحت نمی گویند که علت اصلی ناراحتی شان چیست، بلکه بهانه های دیگری را برای هجمه به دولت مطرح می کنند اما دولت به فضل الهی تا آخر ایستاده است تا حق همه ملت را استیفا کند.
دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یک گام به سمت عدالت برداشته شد و با توجه به اینکه با قیمت امسال 120 هزار میلیارد یارانه در سطح کشور توزیع شده و فقط 40 میلیارد از آن به طور مستقیم به مردم پرداخت شده است، جا دارد که این مبلغ تا 3 برابر افزایش پیدا کند.

*باید نمایندگانی از کارگران و بازنشستگان در هیات مدیره شرکت هایی چون شستا عضو شوند
رییس جمهور گفت: ثروت کارگری که در سازمان تامین اجتماعی متمرکز شده از بخش های مهمی است که باید به طور کامل منافع آن به صاحبان اصلی اش یعنی کارگران و بازنشستگان برگردانده شود البته اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده اما هنوز رضایت بخش نیست.
دکتر احمدی نژاد از ضرورت حضور نمایندگانی از جامعه کارگری و بازنشستگان در مراکزی که با حقوق کارگران و بازنشستگان سر و کار دارند از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا تمهیداتی در نظر بگیرند که در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، شرکت شستا و شرکت های وابسته یک نفر از نمایندگان کارگران و یک نفر از نمایندگان بازنشستگان حضور داشته باشند.
رییس جمهور همچنین بر ساماندهی پرداخت پاداش به مدیران شرکت های وابسته به کارگران تاکید کرد و گفت: اگر اینگونه مسائل سروسامان بگیرد، می تواند بخشی از مشکلات جامعه کارگری را برطرف سازد.

*دولت از برقراری بیمه تکمیلی کارگران و بازنشستگان حمایت مالی می کند
دکتر احمدی نژاد برقراری بیمه تکمیلی کارگران و بازنشستگان کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: سه نوع بیمارستان تامین اجتماعی، دولتی و خصوصی در کشور وجود دارد که از ظرفیت آنها به طور کامل استفاده نمی شود و ضرورت دارد که این بخش نظم و سامان بگیرد و اگر در این مسیر موانع قانونی و یا به مصوبه ای از دولت نیاز باشد، دولت آمادگی دارد که آن را برطرف کند.
رییس جمهور از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا موضوع بیمه تکمیلی کارگران و بازنشستگان را بررسی کند و چنانچه درآمدهای تامین اجتماعی در این زمینه کافی نبود و کسری وجود داشته باشد دولت آن را تامین می کند تا بیمه تکمیلی بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی کشور به طور کامل برقرار شود.

*دولت اصلاح قانون کار و بالابردن ارزش کار و کارگر را همزمان پیگیری می کند
دکتر احمدی نژاد گفت: دولت مصمم است تا طرح هدفمندی یارانه ها را به طور کامل اجرا کند و معتقدیم اگر حق هر کس در اختیار خودش قرار بگیرد بدون تردید بخش وسیعی از مشکلات اقشار ضعیف برطرف خواهد شد.
رییس جمهور در ادامه از تلاش دولت برای ایجاد اصلاحاتی در قانون کار به نفع کارگر و کار در کشور خبر داد و اظهار داشت: دولت به دنبال راه حل اساسی و ریشه ای در این خصوص است و باید اقداماتی انجام دهیم که ارزش کار و کارگر در کشور بالا برود و این اتفاق زمانی خواهد افتاد که اشتغال گسترده ای در کشور ایجاد شود.
دکتر احمدی نژاد به تصمیم دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری اشاره کرد و گفت: چنانچه نرخ بیکاری به صفر نزدیک شود در آن صورت کسانی که از نیروی کارگر استفاده می کنند مجبور خواهند شد که حق کارگر را به طور کامل پرداخت کنند، اما از آنجایی که امروز چنین شرایطی وجود ندارد کارگر مجبور است که فشارها و تحمیلات موجود را تحمل کند.
رییس جمهور تصریح کرد: دولت، اصلاح قانون کار و بالا بردن ارزش کار و کارگر را به طور همزمان پیگیری می کند.

*دولت در مبارزه با دست اندازی ها تنهاست
دکتر احمدی نژاد گفت: دولت در حد توان خود از ریخت و پاش و دست اندازی به حقوق مردم جلوگیری می کند؛ البته این نیازمند عزم همگانی است و همه دستگاه ها باید به طور جدی در آن مشارکت کنند. دولت در این مبارزه تنهاست اما بی تردید دولت با کمک ملت کار را تا آخر جلو خواهد برد.
رییس جمهور تصریح کرد: به فضل الهی امسال دولت با کمک آحاد ملت 2.5 میلیون شغل را ایجاد خواهد کرد و تصمیم دارد ایجاد همین میزان شغل را برای سال آینده نیز پیگیری کند که در چنین صورتی در پایان سال آینده شرایط کار و کارگر بهبود خواهد یافت و شان کارگر و ارزش کار ارتقاء خواهد یافت.
در ابتدای این مراسم مادر شهید محمود فخرآبادی به نمایندگی از جامعه کارگر کشور تابلو و اثر هنری را به رییس جمهور هدیه داد.
همچنین تعدادی از نمایندگان کارگران در سخنانی مشکلات و دیدگاه های خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.
چند رسانه ای مرتبط:



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران