پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1911 تاریخ : 1390/06/16-00:00:00
,17,
باید سطح مناسبات تهران و بغداد از رقم 4.5 میلیارد دلار عبورکند

رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد ،

باید سطح مناسبات تهران و بغداد از رقم 4.5 میلیارد دلار عبورکند

رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران گفت :با توجه به حجم تجاری 150 میلیارد دلاری ایران و 90 میلیارد دلاری عراق با دو اقتصاد مهم در تجارت جهانی روبرو هستیم که با توجه

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنتع، دکتر محمد نهاوندیان ' در همایش تجاری ایران و عراق ، سفر هیات اقتصادی عراق به ایران را گواه جدی بودن عزم راسخ دوکشور برای گسترش مناسبات اقتصادی دانست و گفت: باید ارتباطات بین دو اقتصاد به طورعمده از طریق بخش خصوصی که پایداری و گسترش را در ذات خود دارد شکل گیرد تا همکاری‌های سیاسی نیز بر اساس منطق اقتصادی مستحکم شود.
وی با اشاره به وجود توانمندی های بالا در روابط اقتصادی، بر رفع موانع موجود تأکید کرد و گفت: در دیدار هیات عالی‌رتبه سیاسی دو کشور، حل مشکل روادید تجاری اعضای اتاق‌های دوطرف مطرح و مقرر شد تسهیلات لازم برای رفت و آمد آسان اعضای اتاق‌ها درنظر گرفته شود.
نهاوندیان از انجام رایزنی‌ها برای برطرف کردن مشکلات حمل‌و‌نقل به‌ویژه حمل‌و‌نقل جاده‌ای و فراهم آوردن تسهیلات برای همکاری‌های بانکی بین ایران و عراق خبر داد.
وی ابراز امیدواری کرد تا مشکلات صدور گواهی استاندارد، گمرکات، مرزهای ورودی و هماهنگی ساعات کار با توافقات صورت گرفته برطرف شود.
رییس اتاق ایران ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک را مقدمه‌ای برای تأسیس شرکت‌های مشترک با توجیه اقتصادی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد تا در جلسات آینده، جزئیات تأسیس این شرکت نهایی شود.
وی با اشاره به تأسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق یادآور شد: تأسیس اتاق مشترک از سوی طرف عراقی کمی با تأخیر مواجه بوده که در این موافقت‌نامه، فراهم آوردن تسهیلات لازم برای این کار را مورد توافق قرار داد.
رییس اتاق ایران در ادامه تأسیس شهرک‌های صنعتی در مناطق مرزی را باعث حضور جدی شرکت‌های ایرانی در عراق و ایجاد اشتغال برای مناطق مرزی عراق دانست که موجب ایجاد منافع مشترک برای هر دو طرف خواهد شد.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد: تا سفر هیأت عالی‌رتبه اقتصادی عراق به ایران، آغاز سلسله تبادل هیأت‌های تجاری بین دو طرف باشد و در ماه‌های پیش‌رو جهشی در همکاری‌های اقتصادی دوطرف به وجود آید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران