پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1842 تاریخ : 1390/06/10-00:00:00
,13,
قیمت خرید تضمینی برنج افزایش  یافت

قیمت خرید تضمینی برنج افزایش یافت

به دنبال بارش باران های مداوم از نیمه مرداد ماه تا اوایل شهریور، نزدیک به 70 هزار هکتار ار برنج زارهای گیلان دچار خسارت شده است و کشاورزان شالیکاران از این نظر متحمل خسارات زیادی شده اند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با اعلام افزایش قیمت خرید تضمینی برنج به میزان 5 درصد در بخشنامه‌ای به استان‌های سراسر کشور، آمادگی استان‌های گیلان و مازندران را برای عرضه برن

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت،  در بخشنامه‌های مهدی غضنفری آمده است:

1 ــ به دستگاههای پرمصرف برنج مانند وزارت دفاع، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و آموزش عالی و... ابلاغ شود، ضمن ممنوعیت استفاده از برنج وارداتی، برنج مورد نیاز خود را از سه استان گلستان، گیلان و مازندران خریداری کنند.

2 ــ قیمت خرید تضمینی برنج در سال جاری طبق جدول شکستگی به میزان 5 درصد نسبت به ارقام مصوب قبلی افزایش می‌یابد.

3 ــ شورای اصناف کشور از طریق اتحادیه صنوف مربوطه، برنج تولیدی استان‌های گیلان و مازندران را خریداری و برای تعیین 200 واحد صنفی در مناطق مختلف استان تهران جهت عرضه مستقیم اقدام کند.

4 ــ استاندار تهران به نحوی برنامه ریزی کند که قیمت برنج در شهر تهران تا قیمت مشابه سال گذشته به اضافه ده درصد کاهش یابد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای تنظیم بازار برنج با استاندار تهران همکاری کند.

5 ــ وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران و رئیس شورای اصناف در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی، اطلاع رسانی می‌کنند.

ب) اختصاص یارانه تولید کنندگان فراورده‌های دامی:

با توجه به اعتراض دامداران مبنی بر پرداخت نشدن مطالبات آنان طی سال گذشته و اختصاص دو هزار و پانصد میلیارد ریال از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به این امر مقرر شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها با فوریت وجوه مربوطه را که به طور ویژه برای یارانه شیر تخصیص یافته است به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز کند.

ج) بررسی وضع تولید سیب درختی و نحوه تامین میوه ایام پایانی سال:

براساس گزارش‌های ارائه شده و احتمال کاهش تولید سیب در سال جاری با اعلام آمادگی بانک مرکزی مبنی بر تامین تسهیلات مورد نیاز مسوولیت تنظیم بازار میوه شب عید به کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت (معاونت توسعه بازرگانی داخلی)، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و شورای اصناف کشور محول شده است.

د) بررسی نحوه تامین اعتبار مورد نیاز حقوق مباشران بازرسی و نظارت طرح‌های نظارتی دولت:

مقرر شده است از محل هزینه‌های پیش بینی نشده جاری، سیصد میلیارد ریال و از محل نهاد ریاست جمهوری ــ هزینه‌های ضروری دستگاههای در مجموع مبلغ ششصد میلیارد ریال در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا برای تامین کسری هزینه‌های ضروری و اجتناب ناپذیر کارکنان (اعم از حقوق و مزایا، اضافه کار، ایام کشیک، ماموریت، پشتیبانی و سایر موارد) جهت بازرسی و نظارت بر همه اقلام مشمول طرح‌های نظارتی دولت در سال‌های بازرگانی استان‌ها و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هزینه شود.

ه) در خصوص اهمیت کنترل بازار، با توجه به اهمیت کنترل بازار اقلام کالاهای اساسی، حساس و ضروری که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی 22 ردیف کالایی تعیین شده است می‌بایست پیوسته بازار این اقلام رصد شود.

همچنین قرار است جلسات کمیسیون تخصصی کارگروه کنترل بازار بصورت منظم تشکیل و در باره موضوع ها، تصمیم گیری و سریعا اجرایی شود، برنامه ریزی برای خریدهای تضمینی و... صورت گیرد.

کالاهای مورد مصرف عامه با بسته بندی‌های مناسب و با نشان تجاری مشخص (برند سازی شود) و با درج قیمت تمام شده (اعم از قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید و قیمت مصرف کننده) عرضه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران