پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1834 تاریخ : 1390/06/09-00:00:00
,15,
عملکرد اپراتورهای تلفن های همراه به طور مستقیم کنترل می شود

عملکرد اپراتورهای تلفن های همراه به طور مستقیم کنترل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملکرد اپراتورهای تلفن همراه، به طور مستقیم کنترل می شود.

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، تقی پور افزود: این وزارتخانه بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه، دسترسی مستقیم دارد و کیفیت خدمات آن ها را کاملاً تحت نظارت دارد و فقط به گزارش های اپراتورها اکتفا نمی کند.

وی با اشاره به تغییرات حوزه ICT که باعث تغییر در سبک زندگی بشر شده است، گفت: اگر روزی ارتباطات را در حد مکالمه و همان پست و تلفن می دیدیم، امروز با مفهوم شبکه عجین شده است و در عرصه های دیگر زندگی نیز همچون، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ تأثیر گذاشته است.

آقای تقی پور با بیان اینکه در بحث IT در عصر انفجار هستیم و این تغییرات قابل توصیف نیست، گفت: توقع ما از این مقوله رسیدن به اقتصاد دانش بنیان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت بحث دورکاری و وجود سازمان های مجازی گفت: در عصر حاضر ممکن است افرادی در یک کشور زندگی و در کشوری دیگر فعالیت های اقتصادی کنند و روز به روز بر تعداد کارها و خدمات از طریق سازمان های مجازی، افزوده می شود.

آقای تقی پور با تأکید بر تحولات کشور در عرصه ICT بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به چالش های پیش رو کشور در گسترش تلفن ثابت و همراه اشاره کرد و گفت: امروز تعداد مشترکان تلفن ثابت به 15 میلیون رسیده است که دیگر اشباع شده ایم و در تمام مناطق واگذاری به روز شده است.

وی افزود: ما تا سال 83 در کل 8،6 میلیون کاربر موبایل داشتیم که با رویکرد دولت نهم مبنی بر آزادسازی ایجاد رقابت، اکنون این تعداد به 56 میلیون تلفن همراه رسیده است.

آقای تقی پور در خصوص نظارت بر خدمات تلفن همراه نیز گفت: ما بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه نظارت دقیق داریم و کاملاً دسترسی ما به شبکه های آنها برخط است و قطعی ها را با دقت ثبت و ضبط می کنیم.

وی افزود: البته مشترکان نظرات خود را می توانند در خصوص پوشش شبکه و خدمات ارائه شده از طریق درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه تا 70 درصد از نیازهای مردم را از طریق شبکه اینترنت برطرف می کند و از امنیت و سرعت بالاتری نیز برخوردار است.

آقای تقی پور با اشاره به مباحث مربوط به دولت الکترونیک گفت: شبکه ملی اطلاعات می تواند الگوهای ما را در حوزه های مختلف همچون کسب و کار الکترونیکی، سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک بر طرف کند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران