پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1827 تاریخ : 1390/06/08-00:00:00
,5,
7 پالایشگاه کشور تا پایان سال خصوصی می‌شود

7 پالایشگاه کشور تا پایان سال خصوصی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: امسال 7 پالایشگاه از 9 پالایشگاه موجود در کشور خصوصی می‎شود و سهام آنها در اختیار خریداران و سهامداران جدید قرار می‌گیرد.

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، "علیرضا ضیغمی" مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: برنامه خصوصی سازی شرکت‎های پالایشی در قالب اصل 44 مهمترین برنامه کاری این شرکت در سال 90 خواهد بود.
وی افزود: شرکت‌های زیر مجموعه پالایش و پخش شامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی _ مهندسی و ساختمان نفت ایران، شرکت مهندسی و توسعه پالایشگاه‌ها و 7 شرکت پالایشگاهی است که این شرکت‎ها واگذار شده و یا به صورت مدیریت در شرکت پالایش و پخش باقی می‎مانند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد، گفت: برای اینکه این واگذاری‎ها به نحو صحیح انجام شود، بخش حاکمیتی جدا شده و مدیریتی باقی می‎ماند و باقی شرکت‎ها در قالب بخشی از شرکت پالایش و پخش به کار خود ادامه می‎دهد.
ضیغمی همچنین افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز که بیش از 90 درصد وظایف آن حاکمیتی است به عنوان یک مدیریت در شرکت پالایش و پخش باقی می‎ماند.
وی تاکید کرد که بخشی از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز حاکمیتی باقی مانده و بقیه آن واگذار می‎شود.
ضیغمی افزود: از شرکت‎های پالایشی نیز که برنامه واگذاری آنها در قالب اصل 44 تعیین تکلیف نهایی شده است دو شرکت پالایشی آبادان و اراک دولتی باقی مانده و 7 شرکت دیگر واگذار می‎شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران