پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 181 تاریخ : 1390/03/16-00:00:00
,1,
ادغام وزارت ارتباطات در دنیا ، تجربه شکست خورده است

معاون وزیر ارتباطات

ادغام وزارت ارتباطات در دنیا ، تجربه شکست خورده است

معاون وزیر ارتباطات ادغام این وزارتخانه در راه و مسکن را پرهزینه و توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: نمونه‌هایی در دنیا وجود دارد که برخی کشورها وزارت ارتباطات را با وز

 

محمد کرم‌پور در خصوص ادغام وزارت ارتباطات در راه و مسکن اظهار داشت: یکی از مشکلات کارهای بزرگ و تأثیرگذار دنیا این است که باید روی موضوع کار کارشناسی شود که فکر می‌کنم در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خوب بود در این تصمیم‌گیری نظرات کارشناسان نیز پرسیده می‌شد و نقاط قوت و ضعف موضوع درمی‌آمد و آثار این ادغام در حوزه ICT و سایر بخش‌ها پیدا می‌شد.
کرم‌پور افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک حوزه فرابخشی است و علاوه بر تأثیر بر حوزه ICT بر سایر حوزه‌ها نیز تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: ICT روی آموزش، سلامت، دولت الکترونیک، بروکراسی اداری، ساماندهی، هزینه‌ها، اقتصاد و از همه مهم‌تر تکنولوژی تأثیر گذار است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: ICT از فناوری‌های پیچیده و سطح بالا است که با تمام این تفاسیر نمی‌توان در حالی که نتایج و آثار این تصمیم‌گیری در آینده، به خوبی واضح نیست، در مورد چنین موضوع مهمی به سادگی تصمیم‌گیری کرد و ضروری است که روی این موضوع کار کارشناسی انجام شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: نکته دوم در خصوص این تصمیم این است که ارتباط موضوعات در یک ساختار بسیار مهم است.
وی توضیح داد: ساختار، ارتباط ارگانیک بین چند واحد را تعریف می‌کند، در این ساختار بین واحدها تعاریف درست تبیین نشده، بنابراین مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.
کرم‌پور افزود: مشکل مهم دیگر یک فرهنگ نمودن چند خرده فرهنگ است؛ هر سازمان و گروه اداری در کشور یک خرده فرهنگ و فرهنگ مخصوص به خود را دارد که تحت عنوان "فرهنگ سازمانی " نامیده می‌شود؛ هماهنگی، ترکیب و یکی کردن این 3 یا 4 فرهنگ بسیار سخت و پیچیده است و ممکن است آثار و تبعات نامعلومی داشته باشد که حتما نیز فکر می‌کنم اینطور خواهد شد.
رئیس رگولاتوری افزود: این آثار باید یکی یکی مشخص و فایده هزینه شود و مشخص کرد که آیا فایده این کار بیشتر است یا هزینه آن، که این کار کارشناسی انجام نشده، یا ما بی اطلاعیم.
معاون وزیر ارتباطات افزود: نکته بعدی این است که ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام دنیا یک شبکه جهانی است و سازمان‌های بین‌المللی مثل ITU و UPU در این زمینه وجود دارند که بسیار تأثیرگذار و موثر هستند و استانداردسازی‌های اقتصاد این شبکه‌ها توسط این نهادهای بین‌المللی طراحی می‌شود که ایران نیز عضو مؤثری در این اتحادیه‌های جهانی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 436
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران