پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491940 تاریخ : 1398/07/20-13:45:25
,13,22,
18 میلیون یورو برای بازسازی شبکه آب عشایری تخصیص یافت

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

18 میلیون یورو برای بازسازی شبکه آب عشایری تخصیص یافت

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: 18 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی بخش عشایری کشور تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کرمعلی قندالی روز شنبه در نشست شورای عشایری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با تخصیص این میزان اعتبار 470 طرح در بخش بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی در بخش عشایری کشور در دست اجرا است که با تکمیل آن مشکلات کم‌آبی 17 هزار خانوار عشایر کشور برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکل ساختار اداری در بخش عشایری کشور در سال‌های گذشته در دستورکار قرار گرفت و اکنون تمامی استان‌های کشور، به غیر از کردستان، دارای تشکیلات اداری در امور عشایری هستند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور ادامه داد: سالانه یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 میلیارد ریال ارزش افزوده به بخش عشایری کشور تخصیص می‌یابد که این میزان اعتبار در رونق اقتصادی و کسب و کار این قشر از جامعه تاثیر گذار است.

قندالی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و درمان، برای رفع مشکلات عشایر کشور اقدام‌های بسیار قابل توجهی در حال انجام است که با همکاری وزارتخانه‌ها و مسئولان مربوط برای اجرا طرح‌های جدید اقدام می شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته دولت و مجلس شورای اسلامی اقدام‌های مثبتی در راستای حمایت از عشایر کشور انجام دادند و عشایر از عملکرد مسئولان رضایت دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران  گفت: در سال‌های گذشته سه نشست شورای عالی عشایر کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد که با برگزاری این نشست‌ها برای رونق تولید و گره‌گشایی مشکلات عشایر مصوبه‌های بسیار خوبی تدوین شد.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با واگذاری زودهنگام مراتع به عشایر استان در قشلاق و تخصیص و اعطای ارزش افزوده از سوی فرمانداری‌ها به اداره‌های شهرستانی عشایر بحث و تبادل نظر شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند که بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران