پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1794 تاریخ : 1390/06/06-00:00:00
,8,
ارائه برنامه‌‌ بورس‌کالا پس از ماه رمضان و شروع تدوین طرح استراتژیک 10ساله

رئیس هیئت مدیره بورس کالا خبر داد:

ارائه برنامه‌‌ بورس‌کالا پس از ماه رمضان و شروع تدوین طرح استراتژیک 10ساله

:رئیس هیئت مدیره بورس کالا از ارائه برنامه بورس کالا در سال جاری با برگزاری نخستین جلسه با کارگزاران، عرضه‌کنندگان و خریدارن خبر داد و گفت: بورس کالا در حال تدوین برنامه

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص برنامه‌های جدید بورس کالا با توجه به تغییر هیئت مدیره اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین رکن در معاملات بورس کالا، کارگزاران هستند، قرار است امروز جلسه‌ای با کارگزاران به منظور دریافت نظرات آنها در حوزه‌های مختلف برگزار شود.
وی ادامه داد: پس از جلسه با کارگزاران، جلسه‌ای نیز با عرضه‌کنندگان اصلی در رینگ‌های مختلف و خریداران و متقاضیان بورس کالا به منظور دریافت نظرات آنها برگزار می‌شود. پس از جمع‌بندی نظرات این سه بخش، با توجه به دستور‌العمل‌های بورس، نظرات آنها تبدیل به برنامه‌های پیشنهادی بورس کالا می‌شود.
رئیس هیئت مدره بورس کالا با بیان اینکه برنامه‌های بورس کالا بعد از ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کارگزاران، عرضه‌کنندگان و خریداران سه رکن‌ اساسی بورس کالا هستند با دریافت نظرات و مشکلات آنها، برنامه‌های پیشنهادی بورس کالا بر اساس به اولویت‌های بازار سرمایه ارائه می‌شود.
پور ابراهیمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که بورس کالا در حال انجام است و به صورت موازی بر روی آن کار می‌کند، تدوین برنامه استراتژی بورس کالا است که در چهار محور بورس کالا در کجا قرار دارد،می‌خواهد به کجا برسد، بررسی نقاط قوت و ضعف و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها در این 4 بخش شروع شده است، گفت: امیدوارم به زودی بخشی از پیش‌نویس گزارش برنامه استراتژی بورس کالا را آماده و مسیر و چشم‌انداز بورس کالا در ایران به زودی تدوین شود.
رئیس هیئت مدیره بورس کالا در پاسخ به این سؤال که این برنامه چند ساله است، گفت: این برنامه با دو دیدگاه میان مدت 5 ساله و بلند مدت 10 ساله تدوین می‌شود.
*
افزایش حجم معاملات بورس کالا از بورس اوراق
پور ابراهیمی در خصوص معامله آتی و رکورد‌هایی که در این بازار ثبت می‌شود، گفت: حجم معاملات آتی روزانه از 70 میلیارد تومان نیز بیشتر بوده که رکورد بزرگی در این بازار محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: چنین حجمی در بورس کالا نشان می‌دهد، انشاءالله به زودی حجم معاملات بورس کالا از بورس اوراق نیز بیشتر می‌شود و شرایط  و موقعیت جدیدی را برای کشور فراهم خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 447
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران