پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1790 تاریخ : 1390/06/06-00:00:00
,7,
گشایش حساب سپرده سکه، آبی بر آتش سرکش قیمت‌ها

عضو کمیسیون اقتصاد:

گشایش حساب سپرده سکه، آبی بر آتش سرکش قیمت‌ها

این سیاست گذاری موجب کاهش طمع مردم برای خرید سکه، در امان بودن اموال آنها و پشتوانه خوبی برای ذخایر طلای کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که گشایش حساب سپرده سکه در بانک‌های کشور می‌تواند از افزایش قیمت سکه در بازار داخل جلوگیری کند، گفت: این سپرده با دریافت سکه از مردم به آنها سود دو تا چهار درصدی م

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت،  محمدرضا خباز افزودافزایش قیمت سکه در داخل کشور به علت افزایش بهای جهانی طلا است و افزایش قیمت طلا در بازار جهانی به علت کاهش قیمت طلای بورس است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای پیشرفته مردم پس‌اندازهای خود را به سهام تبدیل می‌کنند تا از سود سهام بهره‌مند شوند؛ زمانی که ارزش سهام روندی نزولی دارد، افراد توانمند سهام‌شان را می‌فروشند و در کالاهای گران‌قیمت خریداری می‌کنند.

وی با بیان این که امروز طلا گران‌قیمت‌ترین و در عین حال میسرترین کالا برای خرید افراد است، ادامه داد: طبیعی است با سقوط ارزش سهام در بازار بورس، سرمایه‌های سرگردان به سمت طلا هجوم بیاورند.

خباز ادامه داد: پنج‌ماه پیش که وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران بانک‌ها به مجلس آمدند پیشنهادی به وزیر ارائه کردم مبنی بر این که بانک‌ها حساب سپرده سکه افتتاح کنند.

وی در توضیح کارآیی حساب سپرده سکه، افزود: بانک‌ها به جای دریافت وجه از مردم برای افتتاح حساب از مردم سکه دریافت و حساب باز کنند و بانک درصد کمی سود از دو تا چهار درصد به متقاضیان پرداخت کند.

بانک‌ها به جای دریافت وجه از مردم برای افتتاح حساب  از مردم سکه دریافت و حساب باز کنند و بانک درصد کمی سود از دو تا چهار درصد به متقاضیان پرداخت کند

این نماینده مردم در مجلس، با متفاوت خواندن این حساب با سپرده‌های طلای کنونی موجود در بانک‌ها، تصریح کرد: عملی کردن این پیشنهاد، سکه‌های موجود در بازار را جمع‌آوری می‌کند و سامان می‌دهد، در حالی که سپرده‌های طلای کنونی از مردم مبلغی را به عنوان ودیعه دریافت می‌کنند و هر زمان که مردم بخواهند در اختیار آنان، طلا قرار می‌دهد.

وی با بیان این که سپرده سکه، مزیت‌های فراوانی دارد، توضیح داد: این سپرده موجب می‌شود اموال مردم از خطر سرقت نیز در امان بماند؛ ضمن این که با گشایش حساب سپرده سکه طلا، طمع مردم برای خرید سکه فروکش می‌کند، زیرا مردم سکه را برای اندوختن سرمایه در بانک خریداری می‌کنند.

خباز، گشایش حساب سپرده سکه در بانک‌های کشور را موجب برخورداری کشور از پشتوانه قوی سکه و طلا برشمرد و یادآور شد: البته در دو سال گذشته که بهای هر اونس طلا در بازار جهانی در قیاس با زمان کنونی بسیار کم و حدود ۵۳۶ دلار بود، ایران ابتکار عمل به موقعی انجام داد و مخازن طلای کشور را از طلا انباشته کرد.

 

حباب ایجاد شده در زمان رشد صعودی قیمت‌ها طبیعی است

خباز گفت: حباب ایجاد شده میان بازار سکه داخلی و جهانی که به ۲۰ هزار تومان رسیده است، در زمان رشد صعودی قیمت‌ها طبیعی است.

وی افزود: با وجود کاهش مقطعی بهای طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار ایران، در روزهای گذشته به‌طور مداوم افزایش یافت که این افزایش قیمت هم در زمان رشد صعودی قیمت‌ها طبیعی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: زمانی که بازار دچار التهاب است، تزریق ذخایر طلا و سکه اشتباه است و زمانی که این تنش‌ها کاهش پیدا کند، برای از میان بردن حباب (قیمت کاذب)، بانک مرکزی می‌تواند به بازار داخلی سکه و طلا عرضه کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی حدود ۱۷۶۸ دلار است که این قیمت در قیاس با روز پنجشنبه افزایش یافته است؛ این قیمت در ساعات پایانی روز گذشته ۱۷۰۴ دلار در هر اونس بودهاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش قیمت در روز پنجشنبه ۵۴۵ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۵۳۱ هزار تومان فروخته شد.

نیم سکه نیز در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه ۲۶۵ هزار تومان و ربع سکه هم ۱۴۰هزارتومان بود؛ قیمت هر سکه گرمی نیز ۷۸هزار تومان بوده است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 384
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران