پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1780 تاریخ : 1390/06/05-00:00:00
,9,
خسارت شالیکاران تا نیمه شهریور پرداخت می شود

خسارت شالیکاران تا نیمه شهریور پرداخت می شود

استاندار گیلان اعلام کرد: همه خسارات های شالیکاران استان ناشی از بازندگی های اخیر و خراب شدن محصول آنها در شالیزارها پرداخت می شود.

مهندس مهدی سعادتی در این خصوص افزود: 400 گروه بازرسی در حال بررسی خرابی ها هستند و کار بازرسان در مراحل پایانی قرار داد.

استاندار اظهارداشت: در این استان 280 هزارهکتار شالیزار زیر پوشش برنج است که امسال به دنبال بارندگی های پیاپی ، در آب ماندگی و خوابیدگی محصول، کشاورزان نتوانستند، حاصل یک سال تلاش خود را به سلامت برداشت کنند.

به وی سعادتی ، براساس آخرین گزارش های دریافتی نزدیک به 70 هزار هکتار از مزارع برنج دچار خسارت جدی شده اند و بقیه کشاورزان توانسته اند محصول خود را برداشت کنند.

کارشناس های سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز می دارند، در سال جاری محصول برنج استان به دلیل شرایط مناسب جوی از کیفیت بالایی برخوردار است، اما بارندگی های مرداد ماه به بخشی از محصول خسارت وارد کرد.

با توجه به سختی کار در کاشت، داشت و برداشت برنج در استان های گیلان و مازندران ، امید می رود که نمایندگان مردم دو استان در مجلس نیز تلاش های جدی تری در این راستا انجام دهند.

دولت دهم نیز امسال به هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی ، تعرفه واردات برنج را تا 90 درصد افزایش داد و این تعرفه به احتمال زیاد از اوایل فصل پاییز برداشته می شود که انتظار می رود این زمان به اواخر فصل پاییزموکول شود تا شالیکاران فرصت درو و فروش محصول را پیدا کنند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران