پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1750 تاریخ : 1390/06/02-00:00:00
,8,
افزایش قیمت فولاد و حذف محدودیت رقابت در عرضه

ناظر رینگ فلزات بورس کالا خبر داد:

افزایش قیمت فولاد و حذف محدودیت رقابت در عرضه

:ناظر رینگ فلزات بورس کالا از حذف محدودیت رقابت در عرضه‌های روز گذشته این رینگ خبر داد و گفت: قرار است به منظور کاهش اختلاف قیمت فولاد در بازار آزاد و بورس، قیمت‌ها به ص

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،اکبر میرزاپور در خصوص عرضه روز گذشته فولاد مبارکه که قرار بود روز یکشنبه انجام شود، اظهار داشت: فولاد مبارکه سه‌شنبه 70 هزار تن کالا عرضه کرد که قیمت ها همانند هفته گذشته افزایش یافت.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت پایه افزایش یافته بود، گفت: قیمت پایه نسبت به قبل افزایش نیافت ولی به دلیل نبود محدودیت رقابت، قیمت‌های افزایش یافت. بر این اساس ورق گرم که با قیمت پایه 720 تومان عرضه شد در جریان رقابت به بیش از 750 تومان رسید.
ناظر رینگ فلزی بورس کالا در واکنش به این مسئله دلیل افزایش و حذف محدودیت رقابت در خرید بین متقاضیان به چه دلیل است، بیان کرد: در جلسه کمیته فولاد تصمیم گیری شد که برای کاهش اختلاف قیمت فولاد در بازار آزاد و بورس این محدودیت برداشته شود.
میرزاپور خاطر نشان کرد: دلیل افزایش قیمت فولاد این است که تصمیم گیری شده به منظور کاهش اختلاف نرخ فولاد در بازار آزاد و بورس به مرور این اختلاف از بین برود و قیمت ها متعادل شود.

*
افزایش منطقی قیمت فولاد بر اساس شرایط بازار
مدیر تالار‌های بورس کالا در خصوص این مسئله که آیا محدودیت رقابت در رینگ فلزی به طور کامل برداشته شده است، تأکید کرد: این اتفاق تنها در عرضه روز گذشته رخ داد و معلوم نیست در عرضه‌های بعدی نیز این مسئله اعمال شود.
وی افزود: قرار است اختلاف قیمت فولاد در بازار آزاد و بورس به مرور و به نحوی که به بازار شک وارد نشود کاهش یابد و در این راستا به شرایط بازار نگاه می‌کنند و به صورت منطقی قیمت ها را افزایش می‌یابد. بنابراین معلوم نیست محدودیت‌ها در عرضه‌های بعدی اعمال شود یا خیر.
پس از قانون هدفمندی یارانه‌ها به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمتها، نرخ برخی محصولات در بورس کالا کنترل و بر آن اساس درصد افزایش قیمت در رقابت خریداران محدود و اجازه افزایش قیمت ها نیز داده نمی‌شد. این اقدام باعث افزایش اختلاف محصولات فولادی در بورس و بازار آزاد شد.
در حال حاضر بر اساس تصمیم کمیته فولاد قرار است این اختلاف قیمت کم و قیمت ها متعادل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران