پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1739 تاریخ : 1390/06/01-00:00:00
,11,
تعطیلی واحدهای کنترل وبازرسی ساختمانی

تعطیلی واحدهای کنترل وبازرسی ساختمانی

مدیرعامل شرکت کنترل و بازرسی ساختمان گفت : وزارت راه وشهرسازی برنامه ای برای تداوم فعالیت اینگونه شرکتها ندارد و این مولودی که در سال 1387 شکل گرفت ،اکنون بی اثر و خنث

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت،' حسن فتوره چی ' روز سه شنبه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی وزارت مسکن وشهرسازی سابق در سال 1387 تعداد 26 شرکت کنترل و بازرسی ساختمان تاسیس شد که بر کار ساخت وساز نظارت داشته باشند و تعدادی از پروژه های این بخش به آنها واگذار شد ، اما از سال 1388 شرکتهای یادشده بدون ارجاع کار با تعطیلی مواجه شدند .

وی افزود: پیش از این به گونه ای برنامه ریزی شده که با صدور گواهی کیفیت از سوی شرکت های کنترل و بازرسی ساختمان ،شرکتهای بیمه برای اینگونه ساختمانها بیمه نامه 10 ساله صادر می کردند و در عین حال تضمین کیفیت تاسیسات ساختمان دوره سه سال داشت.

این متخصص بخش ساختمان ومسکن خاطرنشان ساخت : تعطیلی واحدهای کنترل و بازرسی ساختمان که برای صیانت از 30 درصد نقدینگی کشور صورت گرفته ، به زیان کشور است و امروز در دنیا این نوع فعالیت به عنوان تضمین استاندارد ساخت وساز محسوب می شود

وی یادآورشد : شرکتهای مذکور در واقع مولود دولت نهم بودند و انتظار می رفت با حمایت های لازم به بلوغ کاری و تخصصی برسند ، اما این حرکت بدون پشتیبانی و حمایت از سوی وزارت راه وشهرسازی تداوم نیافت .

وزارت مسکن وشهرسازی سابق در سال 1387 برای اجرای کنترل و بازرسی ساختمان‌های جدید الاحداث در کشور 80 میلیارد ریال اختصاص داده بود .

فتوره چی افزود: ایران از کشورهایی است که بر روی کمربند زلزله واقع شده و سالانه با وقوع زلزله حجم قابل توجهی از واحد های مسکونی تخریب می شوند ،بنابراین رعایت استاندارد ساخت وساز در کشور یک نیاز جدی است و داشتن شناسنامه و گواهی کیفیت واحد های مسکونی برای خریداران خانه های نوساز به منزله تایید کیفیت آن حداقل برای 10 سال است.

براساس گزارش های رسمی مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن وابسته به وزارت راه وشهرسازی کماکان 30 درصد مصالح ساختمانی کشور به شکل غیراستاندارد روانه بازار می شود که ارزان بودن آن مهمترین دلیل استقبال سازندگان و مردم از این نوع کالا است .

دولت براساس مصوبه ای که از تیرماه 1389 شکل اجرایی به خود گرفت ، تولیدات مصالح ساختمانی را مشمول استاندارد اجباری قرار داد .

فتوره چی گفت : فقدان کیفیت ساخت وساز در کشور سبب شده تا عمر متوسط واحد های مسکونی از سه تا چهار دهه فراتر نرود ، درحالی که باید به گونه ای واحد های مسکونی ساخته شود تا یک نسل بتواند از آن بهره برداری نماید .

مدیرعامل شرکت بازرسی فنی خدمات مهندسی - نظام مهندسی آرمان که با سرمایه‌گذاری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سایر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان ‎ 30استان کشور و شرکت سرمایه‌گذاری نظام مهندسی ایران از تیرماه 1387 تاسیس شد، خواستار اعمال دقیق کنترل کیفی ساخت وساز کشور از سوی مراجع معتبر شد .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران