پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1734 تاریخ : 1390/06/01-00:00:00
,8,
نرخ جدید دیه ، قطعی نیست

نرخ جدید دیه ، قطعی نیست

:رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نرخ دیه 90 میلیون تومانی قطعی نیست، گفت: تعیین نرخ دیه بحث ملی است و همکاری ارزشمندی میان سه قوه وجود دارد.

 

   به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ، فرشباف ماهریان افزود : شاید نرخ تغییر نکند اما باید راهکارهای تامین آن بررسی و تبیین شود و فشاری به مردم نیاید.

وی تصریح کرد : پیشنهادهای خود را در قالب 10 بند ارائه و مکانیزمی را برای تعیین نرخ دیه در هر سال پیشنهاد کرده ایم تا وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی با تشکیل کارگروهی شاخص ها و معیارهای لازم را برای هر کدام از متعلقات دیه ای تعیین کنند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ، برای نمونه اگر قرار شود نرخ دیه بر مبنای شتر باشد، بایدویژگی های آن را مشخص کنیم ، وزن شتر باید مشخص شود و قیمت گوشت در بازارهایی که گوشت شتر دارد، تعیین و نمونه گیری شود و رقم ها را در یک گروه کارشناسی محاسبه کنیم.

وی باردیگر با تاکید براینکه اعمال نرخ جدید دیه ، نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد : طبق قانون ، پوشش بیمه ای باید تا سقف دیه کامل باشد و نمی توان بخشی از ان را به مردم واگذار کرد.

فرشباف همچنین خاطرنشان کرد : صنعت بیمه متولی 80 درصد تلفات و مصدومان حادثه ناشی از پوشش دیه است و شرکت های بیمه ای باید این پرداخت ها را انجام دهند و کسانی که باید 80 درصد مبالغ دیه ای را پوشش دهند ، باید در تصمیم گیری ها هم دخیل باشد.

وی تصریح کرد: اظهار نظر کتبی خود را درباره نرخ دیه امسال ارسال کردیم و حتما قوه قضائیه نیز نظر خود را به رهبری اعلام خواهد کرد.

فرشباف ماهریان اضافه کرد : مهلت ما تمام نشده است و باید فرصت دهیم بررسی کارشناسی دقیقی شود و دست اندرکاران ذیربط پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران