پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1730 تاریخ : 1390/05/31-00:00:00
,9,
مقام معظم رهبری بر محور توسعه بودن بخش کشاورزی تاکید دارند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور

مقام معظم رهبری بر محور توسعه بودن بخش کشاورزی تاکید دارند

: رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: در جلسه فعالان و برگزیدگان بخش خصوصی با مقام معظم رهبری، ایشان به محور توسعه بودن بخش کشاورزی تاکید داشتند.

 مجتبی شادلویی در خصوص صحبت‌هایش در جلسه فعالان و برگزیدگان بخش خصوصی، مدیران عرصه‌های "اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، بانکی، فناوری اطلاعات و خدمات " همراه با نمایندگان تشکلهای صنفی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه به اختلاف نظرات و پراکندگی سیاست‌گذاریها در بخش کشاورزی اشاره شد و اینکه در کشاورزی بخشی از وظایف زنجیره تولید در وزارتخانه‌های دیگری مدیریت می‌شود که به صلاح بخش کشاورزی نیست.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور افزود: در این جلسه اشاره شد اگرچه طبق فرمایش مقام معظم رهبری کشاورزی باید محور توسعه قرار گیرد اما این موضوع طی سالهای گذشته اتفاق نیفتاده و با همین روندی که در پیش است احتمال خطر عقب‌گرد و عدم تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازها وجود دارد.
شادلویی افزود: همچنین به بحث واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی اشاره شد که همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده به طوری که سال گذشته صراحتا به این موضوع اشاره فرموده بودند.
وی افزود: همچنین در این جلسه به اینکه موضوع واردات بی‌رویه مورد انتقاد مراجع تقلید هم است، شاره شد و این که بعد از این انتقادات عملکرد مسئولان دولتی در حد فرمایشات مقام معظم رهبری نبوده است..
وی همچنین گفت: در این جلسه به فرار سرمایه و عدم سرمایه‌گذاری در کشاورزی به دلیل نداشتن جذابیت‌ها و سود مناسب در این بخش اشاره شد و اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از ریسک بالایی برخوردار است و به این دلیل طی سالهای گذشته در این بخش رشد مناسبی نداشته است و نیز به رغم ظرفیت‌های فراوانی که در این بخش وجود دارد و مزیت آن به بخش صنعت کاملا روشن است اما همواره حمایت از بخش کشاورزی همانند صنعت انجام نشده است.
شادلویی افزود: بیش از یک سوم اظهارات مقام معظم رهبری به این صحبت‌ها در حوزه واردات بود و ایشان فرمودند توجیهاتی برای واردات بی‌رویه در بخش کشاورزی از سوی مسئولان از قبیل ایجاد تنوع در بسته‌بندی، ایجاد رقابت بین تولید‌کنندگان و غیره ارائه شده اما هیچکدام از آنها دلیلی برای واردات محصولات غیرضروری به حساب نمی‌آید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران