پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 17 تاریخ : 1390/03/01-00:00:00
,2,
افزایش قیمت سکه در پی اعمال 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده

کشتی‌آرای

افزایش قیمت سکه در پی اعمال 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر دلیل اصلی گران شدن قیمت انواع سکه در بازار رسمی و غیر رسمی طی روز جاری را دستور بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای اعمال 4 درصد مالیات برارزش افزوده در معاملات سکه‌ عنوان

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار: درباره دلیل گران شدن یکباره قیمت فروش سکه در بازار رسمی و غیر رسمی طی روزجاری، اظهار داشت: امروز صبح بانک مرکزی به بانک‌های عامل (ملی و کارگشایی) با صدور بخشنامه‌ای دستور داد که 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده را در فروش سکه‌ها اعمال کنند.
وی افزود:‌ به دنبال دستور بانک مرکزی بازار آزاد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت‌های سکه نیز در این بازار به ترتیب 4 درصد گران‌تر از روزهای قبل شد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تأکید براینکه مالیات برارزش افزوده سکه و طلا تنها یک بار آنهم در زمان خرید سکه اخذ می‌شود، گفت: مردم نگران نباشند هنگامی که بخواهند سکه‌های خود را بفروشند مالیاتی از آنها کسر نمی‌شود.
کشتی‌آرای تصریح کرد: امروز بازارهای جهانی تعطیل است و دلیل گران شدن سکه‌ها در بازار داخلی نیز به خاطر مالیات بر ارزش افزوده است به همین دلیل برای پیش‌بینی وضعیت قیمت طلا در روزهای بعد باید منتظر باز شدن بازارهای بین‌المللی بود.
این مقام مسئول در حوزه طلا و جواهر همچنین با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در طلا فروشِی‌ها، گفت: طلا و سکه باید به یک میزان مالیات داشته باشند که طبق قانون از امروز این امر اجرایی شد.
کشتی‌آرای همچنین درباره قیمت‌های فروش سکه در بازار آزاد نیز بیان کرد:‌ امروز هر قطعه سکه بهار آزادی در بازار داخلی به ترتیب نسبت به روز گذشته 17 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
وی ادامه داد:‌ سکه طرح قدیم در این ساعت 460 هزار تومان، طرح جدید 440 هزار تومان، نیم سکه 220 هزار تومان، ربع سکه 130 هزار تومان و سکه گرمی 68 هزار تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود.
بمه گزارش فارس، سید شمس الدین حسینی پیش از این خبر داده بود که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده که مالیات بر ارزش افزوده برای سکه نیز اعمال شود؛ این سازمان نیز مصرانه این امر را پیگیری کرده و مالیات برارزش افزوده طلا که جز احکام قانونی است در بخش سکه نیز عملیاتی شده است.
علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز از اجرایی شدن مالیات برارزش افزوده طی روزهای اخیر خبر داده بود اما تا دیروز این بخشنامه به بانک ملی و کارگشایی ابلاغ نشده بود.

گزارش فارس حاکی‌است، قیمت فروش سکه یک بهار آزادی در شعب منتخب بانک ملی دیروز 418 هزار و 500 تومان بود اما امروز این نرخ در بازار رسمی 437 هزار و 320 تومان تعیین شده است. با این حساب سکه تمام بهار نسبت به دیروز 18 هزار و 820 تومان آن هم ظرف یک روز گران شده است.
این افزایش قیمت تنها مربوط به سکه یک بهار نیست بلکه شعب عرضه کننده سکه امروز نیم سکه را با نرخ 218 هزار و 920 تومان به فروش می‌رسانند. نیم سکه دیروز 211 هزار تومان بود و نرخ امروز در قیاس با روز گذشته نشاندهنده افزایش 7 هزار و 920 تومانی است.
ربع سکه نیز که دیروز از سوی بانک مرکزی 122 هزار تومان قیمت‌گذاری و فروخته می‌شد امروز با 6 هزار و 960 تومان افزایش با قیمت 128 هزار و 960 تومان در بازار رسمی به فروش می‌رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران