پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1699 تاریخ : 1390/05/29-00:00:00
,20,
برای ساخت کشور نیازمند کار عالمانه هستیم

رییس جمهوری:

برای ساخت کشور نیازمند کار عالمانه هستیم

رئیس‌جمهور گفت: برای ساختن کشور نیازمند کار عالمانه، هدفمند و هم‌افزا هستیم.

به گزارش شبکه خبرنگار شبکه تخصصی بانک و صنعت، دکتر محمود 'احمدی نژاد در مراسم معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آقای محرابیان از مدیران شایسته و عالم کشور است و در طول فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم کارهای ماندگار و خوبی انجام داده‌ است و ان‌شاءالله این کارها ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به ادغام دو وزارتخانه برای ایجاد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تصمیم بر این بوده است که این ادغام صورت بگیرد و ممکن است 20 سال دیگر عده‌ای بیایند و بگویند که باید تفکیک شود.

وی افزود: اکنون تصمیم بر ادغام بوده و این کار صورت گرفته و فعالیت‌های وزارتخانه سنگین‌تر شده است و امیدوارم که آقای غضنفری که از مدیران دلسوز و شایسته کشور است از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور استفاده کند.

احمدی نژاد گفت: خوشبختانه این تصور که سالیان طولانی بر مدیریت حاکم بود که باید کارها را دولت تصدی کند، امروز به تاریخ پیوسته است و در واقع ذهنیت مدیران و برنامه‌ریزان در این خصوص اصلاح شده است و اکنون کمتر کسانی هستند که این تفکر را داشته باشند که دولت باید متصدی همه امور باشد و همه کارها را خود انجام دهد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید کارها را به مردم بسپاریم و مردم در این زمینه نقش‌آفرینی کنند، افزود: گاهی شاهد برخی احتکارها و مدیریت‌های ناصحیح منابع مالی هستیم.

وی اضافه کرد: مثلا کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و با 10 واحد می‌تواند این کار را انجام دهد، ولی با 40 یا 50 واحد هزینه انجام می‌دهد؛ یا فردی ثبت سفارش می‌دهد و منابع دریافت می‌کند، برای واردات کالایی، کالا را وارد می‌کند و سود می‌برد، ولی منابع را به بانک برنمی‌گرداند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید شبکه بانکی کشور اصلاح و توزیع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج و عقود در آن اجرا شود، گفت: بخشی از کار نیز بر عهده فعالان اقتصادی است، در هر جا کار می‌کنند، باید فکر کنند که برای یک مجموعه و هدف کار می‌کنند.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش مستکبران برای خدشه وارد کردن به فرهنگ ما از جمله فرهنگ کار و خدمت به مردم در طول سالیان سال، افزود: آنها تلاش کرده‌اند خدمت به جامعه را به حاشیه ببرند.

وی اضافه کرد: گرچه با پیروزی انقلاب اسلامی بخش مهمی از تلاش‌هایی که کرده بودند، خنثی و اصلاح شد، ولی هنوز انگشت شمار افرادی را داریم که می‌گویند فلان کالا در انحصار ما باشد و دیگران وارد این موضوع نشوند یا اینکه ما کالا را وارد کنیم و سود ببریم هر چند ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد ‌شود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی کشور گفت: باید فرهنگمان را احیا کنیم.

وی افزود: ایرانی‌ها همیشه در غم و شادی‌های یکدیگر شریک بوده‌اند و همواره برای آبادانی و اعتلای انسانیت و توحید کار کرده‌اند و ما باید این را انجام دهیم و بر آن پافشاری کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید موانع در این راه برداشته شود، ‌گفت: خوشبختانه در قانون برنامه آمده است که مجوزها را بازنگری کنیم و با پشتیبانی فعالان اقتصادی باید موانع را برداریم.

وی افزود: امروز خوشبختانه سرمایه نیروی انسانی ما سرمایه‌ بسیار ارزشمندی است و باید این حرکتی را که شروع شده است با سرعت و شتاب بالاتر دنبال کنیم و این شدنی است.

رئیس جمهور گفت: امروز قوانین خوبی وجود دارد و به لحاظ حقوقی نیز تولید و تجارت پشتیبانی قوی دارد.

وی افزود: برای کشور هم تولید، هم تجارت، هم صادرات و واردات لازم است، چرا که اقتصاد یک مجموعه است و اگر تولید می‌کنیم معنای آن نیست که واردات نکنیم، اینها همه یک مجموعه‌اند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌ها گفت: دشمن تحریم کرده؛ اما برخی از رفتارها بدتر از تحریم است، رفتارهایی که تحت یک سلسله روابط و قالب‌های فکری انجام می شود که باید این را بشکنیم و حرکت به سمت جلو نیز کار شماست.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 463
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران