پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1693 تاریخ : 1390/05/29-00:00:00
,8,
قیمت 1600 میلیارد تومانی «هما» واقعی است

قیمت 1600 میلیارد تومانی «هما» واقعی است

:مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به واگذاری بخشی از سهام هما به کارمندان گفت: 51 درصد سهام این شرکت را در فرابورس می‌فروشیم.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،فرهاد پرورش با اشاره به خصوصی‌سازی هما بیان کرد: 51 درصد سهام هما از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه در فرابورس به ارزش 16 هزار میلیارد ریال تصویب شده است.

مدیرعامل ایران ایر افزود: برای عرضه حدود 200 میلیون سهم (50 درصد) فراخوان داده شده و برای 5 درصد سهام ترجیحی (20میلیون سهم) هم به کارکنان اعلام شده است تا نیمه شهریور فرصت دارند.
وی بابیان اینکه این شرایط را سازمان خصوصی‌سازی برای خریداران گذاشته و قرار است تا پایان شهریور ماه در فرابورس عرضه شود، اظهار داشت: اگر خصوصی‌سازی به درستی انجام بگیرد برای هما خوب است، زیرا یکی از مشکلات عمده ما قوانین و مقررات است که به ما مترتب شده است.
پرورش افزود: ما در ایران ایر بازرگانی انجام نمی‌دهیم و تنها به تکالیف عمل می‌کنیم، اما اگر این شرکت خصوصی شود هزینه‌ها از سوی هیات مدیره محاسبه شده و شرکت خود را بازسازی می‌کند تا به سوددهی بیشتری برسد.
وی در پاسخ به اینکه ممکن است باتوجه به قیمت‌گذاری این شرکت، خریداری برای آن پیدا نشود، بیان کرد: در فراخوان، هما درگروه شرکت‌های بزرگ است و شاید قیمت بالا باشد، اما واقعی است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی افزود: براساس قانون، یک شرکت می‌تواند 2 بار در فرابورس عرضه شود و اگر خریداری پیدا نشد وارد مذاکره می‌شوند.
پرورش در مورد کاهش ضریب ظرفیت پروازهای هما گفت: ظرفیت پروازهای ایران ایر در سال‌های اخیر نه تنها کاهشی نداشته، بلکه ضریب ظرفیت پروازها نسبت به سال گذشته با 2 درصد افزایش مواجه شده است.
پرورش در خصوص توسعه پروازهای هما بیان کرد: امسال برنامه توسعه شبکه به عتبات عالیات در دستورکار بوده که تا الان در 5 شهر برقرار شده و تا پایان سال بازهم افزایش می‌یابد و اگر این شهرها پتانسیل بیشتری داشته باشند تعداد پروازها بازهم با افزایش روبه‌رو می‌شود. 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران