پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1692 تاریخ : 1390/05/29-00:00:00
,8,
حواله‌های ارزی بیمه می شوند

حواله‌های ارزی بیمه می شوند

:دوست‌حسینی عنوان کرد: در حال تعریف موضوع بیمه‌کردن حواله‌های ارزی هستیم که این به دلیل اطمینان کامل نداشتن به برخی صرافی‌های خارجی است تا با این کار بتوانیم حواله‌های ا

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،وی متذکر شد: وقتی پولی حواله می‌شود، معمولا به صورت ارز و یورو به سختی به مقصد می‌رسد و صرافی‌های واسطه این وظیفه را انجام می‌دهند که اگر این‌ها معتبر نباشند، امکان این کار نخواهد بود  .

دوست‌حسینی با اشاره به اقدام اعتبار‌سنجی صرافی‌ها توسط صندوق ضمانت صادرات اظهار کرد: با بیمه‌کردن حواله‌های ارزی آن وقت خسارت‌های ناشی از بلوکه‌شدن یا اختلاس قابل پرداخت خواهد بود  .

وی در مورد سقف این بیمه نیز بیان کرد: این موضوع بستگی به میزان حواله‌ها دارد و علی‌القاعده اگر رقم درشت و اعتبار آن مناسب باشد، بخش بیشتری بیمه خواهد شد  .

رئیس صندوق ضمانت صادرات با اذعان به این‌که خطر بلوکه شدن همیشه وجود داشته است، افزود: اعضای اتاق بازرگانی و مقامات سازمان توسعه‌ تجارت همیشه دراین مورد نگران بودند که با این اقدام شاید بتوانیم نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کنیم .

وی در مورد بیمه‌ عامل این کار نیز اظهار کرد: طبیعتا چون ما خودمان به دنبال سازماندهی این کار هستیم این کار باید برعهده‌ ما باشد، اما هنوز جوانب قانونی آن بررسی نشده و شاید لازم باشد که برای این‌ اقدام حتی مجوزی از بانک مرکزی دریافت کنیم و البته از طریق بیمه‌ها هم می‌توان این کار را انجام داد.

دوست‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر حواله‌های ارزی پشتوانه‌ای ندارند، افزود: خیلی از صادر‌کنندگان خارج از مکانیسم بانکی عمل می‌کنند و می‌دانیم که مقداری از حمل‌و‌نقل پولی به صورت چمدانی انجام می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات در پایان یادآور شد: این موضوع یک ماهی است که به صورت یک طرح پیشنهاد شده و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده بتوان آن را اجرایی کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران