پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1684 تاریخ : 1390/05/27-00:00:00
,17,
سرشمارى نفوس و مسکن سال 90 از دوم تا 22 آبان ماه امسال

سرشمارى نفوس و مسکن سال 90 از دوم تا 22 آبان ماه امسال

رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: رسانه ها نقش کلیدی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از نحوه و روند سرشماری نفوس و مسکن سال 90 دارند و در خط مقدم این طرح هستند.

 

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، عادل آذر در چهارمین نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: سرشماری نفوس و مسکن سال 90 از دوم تا 22 آبان ماه امسال انجام می شود و کوتاه شدن دوره سرشماری از 10 سال به پنج سال و وارد کردن اطلاعات خانوار برمبنای شماره کد ملی از ویژگی های بارز آن است.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی محاسبه شده اجرایی تکمیل هر فرم سرشماری به روش چهره به چهره توسط آمارگیران 20دقیقه به طول می انجامد و آمادگی خانوارها برای پاسخگویی به سوالات و مستندات لازم مانند کارت ملی و شناسنامه ها در رعایت این وقت حیاتی است و می طلبد رسانه ها مرکز آمار را در این مهم یاری دهند.
رئیس مرکز ملی آمار ایران ادامه داد: یک دقیقه تاخیر در مهلت تکمیل فرم های سرشماری در مجموع سه روز به زمان جمع آوری اطلاعات می افزاید که به لحاظ وقت و هزینه مقرون به صرفه نیست.
عادل آذر با بیان اینکه وضعیت آمار کشور هم اکنون مطلوب نیست گفت: آمار صحیح، جامع و پایه برنامه ریزی و راهبری تصمیم سازی های کلان توسعه و برنامه چشم انداز نظام در قوای سه گانه و دستگاه های مدیریتی کلان است و به دلیل ضرورت داده های با کیفیت، اصیل و ناب با مصوبه هیات دولت دوره سرشماری در ایران از 10 به پنج سال کاهش یافته است.
وی اشاره کرد: برنامه مرکز ملی آمار ایران به روز کردن اطلاعات آماری و داده های تحلیل آمار و وصل کردن آن با داده های ثبتی کشور در قالب برنامه نوین اطلاعاتی است و مدیران دستگاه های اجرایی در سطوح شهرستانی و استانی در دقت جمع آوری این داده ها جایگاه ویژه ای دارند.
رئیس مرکز ملی آمار ایران توضیح داد: بر اساس گزارش unst (شاخه آماری سازمان ملل متحد) در سال های 2010 تا 2011 بیش از 70 کشور دنیا در سرشماری نفوس و مسکن از روش جمع آوری داده ها به صورت چهره به چهره استفاده کرده اند و کشور ایران نیز در سرشماری سال 90 آخرین الگوها و روش های چهره به چهره با کمترین خطا تا چهار در هزار به کار خواهد گرفت.
عادل آذر یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در ثبت آمار حوزه خود برمبنای الگوهای مرکز ملی آمار عمل کنند و هرچه نظامات ثبت داده ها مبتنی بر فناوری اطلاعات و به روز باشد برنامه های کشور شتاب بهتری گرفته و کمک شایانی به تحقق برنامه های توسعه می شود.
وی اشاره کرد: در بند الف ماده 54 قاون برنامه پنجم توسعه کشور، تکلیف نظام آماری کشور روشن شده و مرکز ملی آمار ایران به صراحت مسوول تهیه، اعلام و انتشار آمار رسمی شناخته شده است.
رئیس مرکز ملی آمار ایران خاطر نشان کرد: در ماده 68 قانون برنامه پنجم توسعه نیز حوزه های سیاستگذاری کلان کشور توسط رهبری بر مبنای شاخص های تخصصی مطرح شده و مرکز آمار ایران موظف است رصد آماری دقیق شاخص های تخصصی را مکرر پیگیری کند.
آذر، الگوی توسعه اسلامی و ایرانی، ارزیابی سند چشم انداز 20 ساله نظام، ارزیابی عملکرد قانون برنامه پنجم، بهره وری ملی، الگوی مصرف، توسعه انسانی، تدوین استانداردهای ملی، داده های مکانی، آمایش سرزمین، نظام اداری و مدیریت فناوری اطلاعات و برنامه جامع علمی کشور را از جمله شاخص های کلان تخصصی اشاره شده عنوان کرد.
وی بیان کرد: نظام آماری علمی و دقیق امروز در اولویت مطالبات مجلس، دولت و قوه قضاییه است و تلاش شده در سرشماری نفوس و مسکن 90 پایه آماری روزآمد و علمی کشور کامل شود.
رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: استان مرکزی یکی از استان های موفق در داده های آماری است و به لحاظ جایگاه صنعتی و اقتصادی برتری که دارد نقش داده های آن در حوزه اشتغال، کسب و کار و شاخص های اقتصادی برای مرکز ملی آمار کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران