پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1679 تاریخ : 1390/05/27-00:00:00
,9,
افزایش نسبی قیمت خرید سیب زمینی از کشاورزان

افزایش نسبی قیمت خرید سیب زمینی از کشاورزان

:رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با خرید سیب زمینی توسط سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی آرامش به بازار سیب زمینی برگشت.

 

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،دکتر مسعود محمدیان خواستار تامین منابع مالی برای یارانه و یا جوایزصادراتی از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ،به محصول سیب زمینی شد و گفت : با توجه به تولید مازاد محصول سیب زمینی در استان ، توسط دفتر توسعه صادرات کالا تمهیداتی برای صادرات این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در صورت تامین منابع مالی می توان با پرداخت یارانه صادراتی به این محصول از به وجود آمدن ضایعات بیشتر محصول سیب زمینی جلوگیری به عمل آورد، ادامه داد: در اینصورت می توان رابطه منطقی بین تولید و صادرات به وجود آورد.
دکتر محمدیان همچنین از توافق صادرات 20 هزارتنی این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خبرداد و افزود: تاکنون 4200 تن سیب زمینی به کشورهای روسیه، اوکراین، افغانستان، دبی، قطر و کویت صادر شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به افزایش 33 درصدی قیمت سیب زمینی افزود: اقدام سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی با حمایت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، خرید سیب زمینی کشاورزان باعث گردید تا قیمت آن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این سازمان جهت ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی بخصوص سیب زمینی برنامه ریزی ویژه ای تدارک دیده است افزود : کشاورزان محترم در فصل کاشت بایستی به توصیه های کارشناسان در مورد مساحت تخصیصی به کشت سیب زمینی توجه نموده و در کل تدابیری بیاندیشند تا خسارتی از قبل صادرات به مصرف کنندگان داخلی و نیز از ناحیه واردات و عدم صدور به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی وارد نگردد.
گفتنی است در سال جاری 10 هزارو 270 هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت سیب زمینی رفته که از این میزان 7هزار و 347 هکتار بصورت برداشت پاییزه و 2هزار و 923 هکتار بصورت برداشت تابستانه می باشد و هم اکنون در شهرستانهای آذرشهر ، عجب شیر ، بناب و ملکان درحال برداشت است و پیش بینی می شود 349 هزارتن محصول سیب زمینی از اراضی زیر کشت استان برداشت شود که از این میزان حدود 105 هزارتن سیب زمینی تابستانه می باشد.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران