پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490070 تاریخ : 1398/06/05-10:50:29
,11,
167 هزار خانه از طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی ساخته شد

167 هزار خانه از طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی ساخته شد

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که با آغاز عملیات ساخت 110 هزار واحد مسکونی در پنج استان کشور، مجموع خانه‌های ساخته شده در طرح اقدام ملی تا به امروز به 167 هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی در پنج استان کشور که در منطقه تهرانسر با حضور رییس جمهوری و مقامات استانی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم که تولید مسکن را برای جامعه هدف به جریانی پایدار تبدیل کنیم تا امید به خانه‌دار شدن مردم را در شهرهای بزرگ به زیر 10 سال و در شهرهای کوچک به زیر سه سال برسانیم.
وزیر راه ادامه داد: تلاش دولت این است که دغدغه خانه‌دار شدن مردم کاهش و امید به خانه دار شدن مردم افزایش یابد.
اسلامی اضافه کرد: در برنامه تولید پایدار مسکن به دنبال ایجاد دو صحنه اعتماد سازی هستیم؛ نخست صحنه اعتماد سازی بین دولت و سازندگان مسکن (سرمایه گذاران) و دیگری اعتمادسازی بین مردم و سازندگان که مطمئن باشند خانه‌های با کیفیت و قوام را از سازندگان تحویل می‌گیرند.
وزیر راه به نقش برنامه تولید مسکن در اقتصاد اشاره کرد و گفت: برنامه تولید مسکن وضعیت اشتغال در این حوزه را ساماندهی می‌کند.
وی خبر داد که امروز 110 هزار واحد مسکونی دیگر از طرح اقدام ملی اجرایی شد که با احتساب 57 هزار واحد ساخته شده، مجموع خانه‌های ساخته شده در طرح اقدام ملی به 167 هزار واحد رسید.
قرار است در طرح اقدام ملی 400 هزار واحد مسکونی ظرف دو سال در سراسر کشور ساخته شود.
اسلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این 110 هزار واحد، 30 هزار میلیارد تومان است که  130 هزار اشتغال پایدار متاثر از اجرای این برنامه در کشور به وجود خواهد آمد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از تفاهم جدیدی با بانک مسکن خبر داد و گفت: تمامی افرادی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند به طرح اقدام ملی متصل می‌شوند و می‌توانند تسهیلات خود را برای خرید خانه از طرح اقدام ملی، به این بخش منتقل کنند.
اسلامی همچنین خبر داد که در مذاکره با بانک مرکزی مقرر شده است که 20 درصد کل تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یابد.
اسلامی گفت: تجربه نشان داده است منابعی که بانک‌ها در بخش مسکن اختصاص داده‌اند صددرصد بازگشت داشته است و بر همین اساس توقع همکاری موسسات مالی و بانکی را برای اجرای این پروژه داریم.
گفتنی است در مراسم امروز در تهرانسر عملیات اجرایی ساخت پروژه مسکن یک هزار و 500 واحدی تهرانسر نیز با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
این پروژه نیز قرار است در دو سال به صورت مشارکتی و حضور سرمایه گذاران ساخته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران