پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1663 تاریخ : 1390/05/26-00:00:00
,1,
بحران اقتصادی جهان جدّی است

متکی در جمع بازاریان :

بحران اقتصادی جهان جدّی است

وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی در جمع اصناف و بازاریان گفت: بحران اقتصادی جهان خیلی جدی است و هنوز خود را کاملا نشان نداده است.

منوچهر متکی  در جمع اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان گفت: مسئله بحران اقتصادی جهان بسیار مهم است،اما اصل این قضیه همانند یک کوه یخ ناپیداست و هنوز خود را نشان نداده زیرا اقتصاد دنیا بر اساس یک دهم اصل و 9 دهم سفته بازی شکل گرفته است.
وی افزود: زمانی که وزیر خارجه بودم، در سفری به عراق خدمت مراجع تقلید رسیدم که یکی از مراجع فرمود، امام صادق(ع) می‌فرماید یک واحد پول را نمی‌توان همزمان به دو جا و یا دو نفر وام داد درحالی که امروز اساس کار صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و بسیاری از اقتصادهای جهان همین مسئله سفته‌بازی است.
متکی گفت: چرا هزار میلیارد دلار در مسکن آمریکا بحران بوجود می‌آید بعد کشورهای گروه 20 می‌گویند باید 4 هزار میلیارد دلار به آمریکا بدهیم و بعد دوباره گفته می‌شود که این رقم کافی نیست و باید 10 هزار میلیارد دلار به آمریکا کمک شود. معنایش این است که سفته‌بازی در اقتصاد وجود دارد.
وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی افزود: اقتصادی دنیا به گونه‌ای رفتار کرده که یک مورد از 10 مورد واقعی و 9 مورد از وام‌ها سفته‌بازی است و بحران اقتصادی در جهان جدی است.
وی افزود: اروپا از تبعیض رنج می‌برد. نخست‌وزیر یونان گفت: تولیدکننده ما با یک نرخ بهره به تولید می‌پردازد و تولیدکننده کشورهای دیگر با نرخ بهره کمتر تولید می‌کند حال چگونه این دو با هم رقابت کنند.
متکی گفت: امروز بیشتر کشورهای اروپایی مانند یونان،‌ایتالیا، اسپانیا، لوکزآمبورک و دیگران مشکل دارند و دنیای جدیدی در حال تولد است. مردم به قدرت خود پی برده‌اند .
متکی ادامه داد: حکومت‌ها متوجه شده‌اند، اگر هم بمانند دیگر مانند سابق نمی‌توانند بر گرده مردم سوار شوند. از طرفی حکومتی که به مردم خود وابسته و متعلق نباشد مجبور است به اجنبی وابسته باشد و در روز مبادا متوجه می‌شود که این قدرت‌ها چقدر پوشالی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران