پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1658 تاریخ : 1390/05/26-00:00:00
,17,
لایحه حذف صفر از پول ملی به مجلس رفت

لایحه حذف صفر از پول ملی به مجلس رفت

رئیس کل بانک مرکزی از تدوین لایحه حذف صفرها از پول ملی و ارائه آن به دولت خبر داد و درباره احتمال تغییر مجدد نرخ سود بانکی گفت: باید دید وضعیت مردم و رشد قیمت‌ها چگونه

 حمود بهمنی در پاسخ به اینکه سرانجام حذف صفرها به کجا رسید، قرار بود لایحه‌ای تنظیم شود آیا این لایحه تدوین شد، گفت: لایحه حذف صفرها از پول ملی تدوین و تقدیم دولت شده است و قرار است دولت آن را بررسی و به مجلس ارائه کند.
وی در پاسخ به این سؤال که برای حذف صفرها آیا دولت مصر است و آیا این شدنی است ادامه داد: قطعاً حذف صفرها از پول ملی شدنی است.
بهمنی افزود: با حذف صفرهای مازاد، علاوه بر حمل‌ونقل آسان اسکناس، سرانه اسکناس کاهش یافته و بانکداری الکترونیک نیز گسترش می یابد.
وی تأکید کرد: حذف صفرها از پول ملی تأثیری بر روی ارزش پول ملی نمی‌گذارد و باید گفت که با این کار واحد پول ملی شناسایی می‌شود.
*تصمیمی برای وام 100 میلیونی گرفته نشده است
بهمنی در پاسخ به این سؤال که نظرتان در مورد وام 50 میلیونی یا 100 میلیونی ساخت مسکن چیست. آیا بانک مرکزی موافق افزایش وام ساخت است؟ گفت:‌ هنوز در خصوص افزایش وام ساخت و یا پرداخت وام 50 میلیون یا 100 میلیون ساخت مسکن تصمیم‌گیری نشده است.
وی ادامه داد: این موضوع بحثی است که بانک مسکن مطرح کرده و حتماً باید از بانک مرکزی مجوز اخذ کند.
بهمنی گفت:‌بانک مرکزی در این خصوص هیچ برنامه‌ای ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که دولت بارها توجه ویژه‌ای به ساخت مسکن و دادن تسهیلات برای ساخت مسکن داشته است گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نشده است و اگر هم تصمیمی برای افزایش وام مسکن باشد قطعاً برای وام ساخت خواهد بود.
وی افزود: در خصوص وام خرید مسکن نیز به غیر از آن دو میلیون تومان افزایش که به تازگی نیز ابلاغ شد و سقف آن را به 20 میلیون تومان رساند هیچ برنامه‌ای برای افزایش سقف وام خرید و همچنین ساخت مسکن نداریم.
به گفته وی، ابلاغ وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن که حاکی از افزایش 2 میلیون تومانی وام خرید است، نمی‌تواند بر روی قیمت مسکن اثر بگذارد.
وی ادامه داد: اگر وام خرید مسکن بسیار بالاتر از این دو میلیون تومان باشد آنوقت است که می‌توان گفت افزایش وام خرید مسکن بر روی قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.
*تغییر یا ثبات نرخ سود تسهیلات با بررسی وضعیت مردم و رشد قیمت‌ها
بهمنی در پاسخ به این سؤال که مطرح شد با تغییر اعضای شورای پول و اعتبار قرار است نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ تغییر و یا افزایش یابد گفت: مدت زمان دو ساله حضور اعضای شورای پول و اعتبار تمام شده بود و رئیس جمهور هماهنگ کرده و دو نفر دیگر را معرفی کردند.
وی در خصوص احتمال تغییر نرخ سود تسهیلات گفت: باید دید وضعیت مردم و رشد قیمت‌ها چگونه است که بخواهد این سود تغییر یا ثابت بماند.
*برای 15 سال ذخیره طلا داریم
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه آیا بانک مرکزی پیش بینی هایی برای افزایش قیمت طلا داشته گفت: افزایش قیمت جهانی طلا از دو سال قبل پیش بینی شده بود به همین منظور در حال حاضر ذخیره خوبی در زمینه طلا داریم و رقم قابل توجهی به ذخایر کشور اضافه شده است.
وی افزود: مصرف طلا در کشور بطور متوسط 30 الی 35 تن است بنابراین باید اذعان شود که کشور به اندازه 15 سال طلای خود را ذخیره دارد تا بتواند به چالش‌ها پاسخ دهد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 465
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران