پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1657 تاریخ : 1390/05/26-00:00:00
,5,
واردات بنزین تایید شد

واردات بنزین تایید شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأیید خبر دستور واردات فوری بنزین به کشور گفت: بالا بردن کیفیت بنزین تولید داخل و کاهش تولید پالایشگاه آبادان دو علت اصلی صدور فرمان وار

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، "ناصر سودانی" با تأیید خبر واردات روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین به کشور گفت: دستور واردات بنزین به کشور به دو علت مهم صادر شده است و به‌طور حتم این واردات موقتی خواهد بود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: بنزین تولید داخل به علت اکتان پایینی که دارد، کیفیتی مطلوبی ندارد نیست و برای بهتر شدن کیفیت این بنزین باید با بنزین با اکتان بالا مخلوط شود.
وی، بالا بردن کیفیت بنزین تولید داخل را یکی از علت‌های اصلی از سرگیری واردات بنزین به کشور اعلام کرد.
سودانی، حادثه پالایشگاه آبادان و کاهش تولید این پالایشگاه را نیز علت دیگر، واردات بنزین به کشور خواند و بیان کرد: حادثه‌ای که در پالایشگاه آبادان روی داد، تولید بنزین در این پالایشگاه را کاهش داد که این موضوع نیز به واردات دو باره بنزین به کشور کمک کرد.
وی تأکید کرد: بخشی از این واردات نیز برای ذخیره‌سازی انجام می‌شود؛ با این حال این واردات به‌طور حتم موقت است و تا پایان سال به طول می‌انجامد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با تکمیل پروژه‌های ساخت و توسعه پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۱، ایران به خودکفایی کامل در تولید بنزین می‌رسد و حتی توان صادرات این محصول را نیز پیدا می‌کند.
*خودکفایی، شعاری که شعار باقی ماند
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران که پیش‌تر بارها از توقف کامل واردات بنزین خبر داده بود، ۱۰ مرداد ماه جاری با ارسال نامه‌ای به معاون امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، واردات فوری ۳۲۰هزار تن فرآورده اکتان افزا، با با درجه آرام‌سوزی (اکتان) ۹۵ را خواستار شده است.
هم‌اکنون مصرف بنزین کشور ۶۰ میلیون لیتر در روز است که ۴۸میلیون لیتر آن در ۹ پالایشگاه داخل کشور تولید می‌شود و ۱۲ میلیون لیتر آن هم باید از خارج وارد شود؛ این در حالی است که با اصرار مسئولان بر توقف کامل واردات بنزین و اعلام خودکفایی در تولید این فرآورده استراتژیک، از اردیبهشت ماه ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است.
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مصرف بنزین در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه امسال به علت افزایش مسافرت‌ها و بازگشایی مدارس به ۶۸ تا ۷۰ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد، از این رو شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید به فکر تأمین روزانه حدود ۲۰میلیون لیتر بنزین افزون‌بر بنزین تولید شده در داخل باشد 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران