پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1656 تاریخ : 1390/05/26-00:00:00
,8,
رونق بانکی بورس

رونق بانکی بورس

:بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در سایه حاکمیت تعادل در بیشتر نمادهای معاملاتی روز متعادلی را پشت سرگذاشت که در جریان آن شاخص 30واحد رشد کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در گروه خودرویی سخنان وزیر صنایع، معادن و تجارت انتظار برای افزایش قیمت محصولات خودرویی را ایجاد کرده است.

غضنفری دیروز با بیان اینکه استراتژی این وزارتخانه در مدیریت بازار، تثبیت قیمت‌ها نیست، اعلام کرد: هیچ افزایش قیمتی از سوی بخش‌های مختلف تولید پذیرفته نیست، مگر اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان آن را تایید کند.
مهدی غضنفری در جمع تولیدکنندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو درباره قیمت‌گذاری در بازار، با بیان این جمله که اگر در مواقعی قیمت‌ها از محدوده قابل قبول خارج شود، حاکمیت مجبور به دخالت است تا به حالت طبیعی بازگرداند، گفت: اما این دخالت باید حداقلی باشد.
وی تصریح کرد: دولت هیچ علاقه‌ای به دستوری عمل کردن و دیکته قیمت‌ها به تولیدکنندگان ندارد و هیچگاه راضی به این موضوع نیست که تولیدکننده متضرر شود.
تحت تاثیر این شرایط گروه خودرویی دیروز با معاملات پر حجمی مواجه بود که سایپا با 1/11میلیون سهم و بهمن با 2/9میلیون سهم داد و ستد، روز فعالی را پشت سر گذاشتند.

کارشناسان بازار معتقدند با توجه به افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد و همچنین نگرانی شرکت‌های خودرویی از افزایش هزینه‌های تولید، موافقت با افزایش نرخ فروش شرکت‌های خودرویی- مشابه آنچه در مورد شرکت‌های سیمانی صورت گرفت- دور از انتظار نیست.

در گروه خودرویی دیروز معامله‌گران شاهد انتشار خبرهایی در مورد افزایش سرمایه 100درصدی زامیاد بودند.
این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه درگردش انجام می‌شود.
در بازار دیروز گروه بانکی نیز روز پر خبری را پشت سر گذاشت. در اوج این خبرها سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از ارائه دو طرح تغییر قانون پولی و بانکی و افزایش اختیارات بانک مرکزی توسط این بانک به کارگروه طرح تحول بانکی خبر داد و گفت: جمع‌بندی نهایی طرح تحول بانکی با حضور رییس‌جمهور بررسی خواهد شد.
محمدرضا فرزین از برگزاری هفت جلسه تحول نظام بانکی خبر داد و گفت: در این جلسات طرح وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مطرح شد، البته طرح‌های بانک مرکزی زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.
در همین حال دیروز بورس تهران شاهد گشایش نماد بانک پاسارگاد به عنوان بزرگترین بانک کشور به لحاظ سرمایه بود. پاسارگاد دیروز با ارزش بازار 6میلیارد دلار در صدر گروه بانکی و در میان شرکت‌های بزرگ بورس جای گرفت. در بازار دیروز پاسارگاد پس از معامله 122میلیون سهم در نرخ اولیه 2هزار و 106ریال شاهد تشکیل صف خرید در نرخ 2هزار و 190 ریال بود که در نهایت با میانگین قیمتی 2هزار و 150ریال و معامله 257 میلیون سهم نخستین روز حضور خود در بورس را پشت سر گذاشت.
در گروه معدنی، دیروز سرمایه گذاری امید در شرایطی شاهد تشکیل صف خرید بود که این شرکت توانست یک قرارداد بیع متقابل در حوزه نفتی را بدست آورد. امید برنده قرار داد فاز سوم توسعه میدان نفتی دارخوین به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون شده است.
این قرارداد بصورت بیع متقابل است و تامین مالی آن بر عهده بانک سپه بوده و کنسرسیومی متشکل از شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه، شرکت ایتوک ایران، شرکت توسعه توان انرژی پویا و شرکت پتروامید آسیا در اجرای آن سهیم هستند. در همین حال دیروز در فرابورس صکوک امید مورد استقبال بازار قرار گرفت.
در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن 129میلیارد تومان سهم مورد معامله قرار گرفت که 7/42درصد آنرا معامله 257میلیون سهم پاسارگاد تشکیل داد. از 227 نمادی که دیروز معامله شدند، 116نماد با کاهش قیمت و 103نماد با رشد ارزش معامله شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران