پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 164 تاریخ : 1390/03/14-00:00:00
,1,
اقتصاددانها: سایه سیاه بحران بر اقتصاد امریکا

اقتصاددانها: سایه سیاه بحران بر اقتصاد امریکا

شواهد گویای ان است که سایه سیاه بحران بار دیگر بر بدنه اقتصاد امریکا سایه افکن می شود.

 مشکلات اقتصادی امریکا همچنان ادامه دارد. اقتصاددانها می گویند روند بهبود وضعیت اقتصادی امریکا متوقف شده است و این نگرانی وجود دارد که امریکا بار دیگر دچار رکود اقتصادی شود.

 بیکاری در امریکا در حال افزایش است. در حال حاضر براساس امار وزارت کار امریکا ، تعداد بیکاران در این کشور بیش از سیزده میلیون و نهصد هزار نفر است.

کارشناسان اقتصادی می گویند همه این نشانه ها گویای ان است که اقتصاد امریکا با مشکل مواجه است. به گفته رولین آمور، اقتصاددان امریکایی، خطر سقوط مجدد امریکا به رکود اقتصادی پس از یک دوره کوتاه بهبود وضعیت اقتصادی، جدی است و بروز چنین وضعیتی چندان دور از انتظار نخواهد بود. وضع بازار مسکن امریکا یکی از علل اصلی بازگشت دوباره اقتصاد این کشور به دوران رکود است.

در ماه مارس ، قیمت زمین و مسکن بار دیگر به شدت کاهش پیدا کرد. اقتصاددانها تاکید دارند تازمانیکه بازار مسکن و زمین در امریکا کاملا سرو سامان نگیرد، اقتصاد این کشور بهبود پیدا نخواهد کرد. شواهد هم گویای ان است که مشکلات بازار مسکن امریکا ادامه دارد و درنتیجه اقتصاد امریکا با چالشهای قدیمی دست و پنجه نرم می کند.

 نتایج نظرسنجی هایی که اخیرا در امریکا انجام شده است نشان می دهد بسیاری از امریکایی ها معتقدند وضعیت اقتصادی کشورشان رو به بهبود نیست.

بی تردید ، همین وضعیت اقتصادی امریکا می تواند بر ارای مردم امریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده و بخت مجدد باراک اوباما ،رئیس جمهور امریکا برای سکانداری مجدد کاخ سفید تاثیر منفی بگذارد.

مردم امریکا می گویند مشکلات اقتصادی امریکا می تواند همان تاثیر منفی بر ارای اوباما داشته باشد که در دوره جرج بوش پدر ،رئیس جمهور پیشین امریکا بروز کردو سبب شد او در انتخابات برای بار دوم ، بازنده شود. مردم امریکا از وضعیت بیکاری فزاینده در کشورشان ناراضی هستند و اینکه قیمتها سیر صعودی طی می کند و قدرت خرید انها کاهش می یابد. باراک اوباما فرصت کمی دارد تا بار دیگر اقتصاد امریکا را احیاء کند و بتواند از این وضعیت برای انتخابات سال اینده به نفع خودش بهره برداری کند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران