پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1612 تاریخ : 1390/05/20-00:00:00
,8,
توقف اصلاح قیمت در بورس

توقف اصلاح قیمت در بورس

:یکی از کارگزاران بورس اوراق بهادار اعلام کاهش رتبه اعتباری آمریکا و ارتباط 50 درصد صنایع بورس تهران با قیمت‌های جهانی را عوامل عمده افت بورس تهران دانست.

 

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،عظیم ثابت به عوامل کاهش شاخص‌های بورس در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ‌افت بورس‌های جهان و ایران بعد از اعلام کاهش رتبه اعتباری آمریکا و کشمکش‌های دولت و مجلس برای بدهی‌های این کشور، آثار خود را در بورس‌های آمریکا، اروپا و کل دنیا گذاشت.
وی با بیان این‌که اقتصاد آمریکا بیشترین تاثیر را در مبادلات بین المللی دارد و کاهش این رتبه برای سرمایه‌گذاران غیر قابل توجیه است، عنوان کرد: درحال حاضر این بحث مطرح است که شاید کاهش رتبه تداوم داشته باشد و با کاهش رتبه آمریکا، رتبه سایر کشورها نیز دستخوش تغییر شود که این امر ذهنیت منفی در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
ثابت ادامه داد: از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که بحران مالی سال 2008 حل نشده است و سایه آن بر کل اقتصاد دنیا سنگینی می‌کند، بنابراین کاهش رتبه اعتباری آمریکا این علامت را می‌دهد که دنیا به همان بحران بازمی‌گردد و در صورتی که این موضوع بر طرف نشود نبود اطمینان را در سرمایه گذاران تشدید می‌کند.این فعال بازار سرمایه با بیان این‌که موسسه رتبه‌بندی آمریکا قرار است در روز جمعه آینده با صدور اطلاعیه‌ای در موضع خود تغییر ایجاد کند، تصریح کرد: 50 درصد صنایع موجود در بورس تهران با قیمت‌های جهانی مرتبط هستند و اتفاقات بین المللی این صنایع را دستخوش تغییر می‌کند.
او ادامه داد: این موضوع از لحاظ روانی روی سایر سهم‌ها نیز اثر منفی گذاشت و سهام شرکت‌هایی مانند مخابرات و خودرویی‌ها از بعد روانی تاثیر پذیرفتند و دچار کاهش قیمت شدند.ثابت با بیان این مطلب که اگر بحران جهانی برطرف شود وضعیت بورس تهران نیز بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد:‌جریانات بین‌المللی از یکدیگر تاثیر می‌پذیرد و این سیکل در کل منطقه اثرگذار است.
این در حالی است که حتما برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده و بحران جهانی کنترل می‌شود.
این کارگزار بورس ضمن بیان این‌ مطلب که متاسفانه اقتصاد جهانی به دلایل مختلف دچار تنش است، عنوان کرد: بورس تهران نسبت به بورس‌های منطقه کاهش کمتری داشته و به دلیل وجود مکانیزم‌هایی مانند حجم مبنا اثرپذیری بورس تهران از اتفاقات بین‌المللی کمتر بوده است.
ثابت اضافه کرد:‌از آنجا که بورس تهران طی دو و سه ماه گذشته در فاز استراحت قرار داشته بنابراین انتظار این است که بیش از این میزان کاهش و اصلاح قیمت در بورس رخ ندهد و پیش‌بینی می‌شود که بورس دیگر اصلاح قیمت نداشته باشد.
او اظهار کرد: در شرایط فعلی، بورس تهران نباید به صورت هیجانی کاهش پیدا کند زیرا قیمت‌ها اصلاح شده و پیش‌بینی می‌شود که این روند در آینده بهبود پیدا کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 441
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران