پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1610 تاریخ : 1390/05/20-00:00:00
,17,
آمار واقعی بیکاری در کشور مشخص می‌شود

آمار واقعی بیکاری در کشور مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان، گفت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می‌شود و هم به عنوان یک مسکن

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، هادی مقدسی" در رابطه با طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان، تصریح کرد: این طرح در راستای اصلاح قانون بیکاری است وبر همین مبنا جوانان فارغ‌التحصیل جویای کار نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آن دسته از جوانانی که براساس برنامه‌های اشتغال‌سازی دولت نمی‌توانند مشغول به کار شوند؛ برای اینکه سر بار پدرو مادر خود نباشندو دغدغه معیشیتی نداشته باشند تحت پوشش این طرح و قانونی به نام قانون بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: در صورتی افراد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که به عنوان جوانان جویای کار واجد شرایط باشند از لحاظ حقوقی و تامین معیشیتی مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ با اجرای این طرح دریافت حقوق ماهانه حداکثر تا دو سال ادامه خواهد داشت و زمانی که این افراد توانستند شاغل شوند پول داده شده طی ۵۰ قسط پس گرفته می‌شود.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان در کمیسیون اجتماعی در حال تصویب نهایی است، خاطرنشان کرد: انشا‌ءالله هفته آینده طرح بیمه بیکاری در کمیسیون تصویب نهایی می‌شود ودر صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: اگر این طرح تصویب شود، کمک بزرگی به رفع دغدغه‌های معیشیتی جوانان و آنهایی که جویای کار هستند، خواهد کرد زیرا با توجه به حجم بالای بیکاری این طرح جوابگوی نیازهای آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در کشور بیان داشت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می شود و هم به عنوان یک مسکن عمل کرده و دغدغه معیشتی جوانان را برطرف می‌کند.

مقدسی درباره سازوکار برای پرداخت حقوق به بیکاران، گفت: شناسایی اینها به شکلی خواهد بود افرادی که از گذشته وام دریافت کرده‌اند و یا از موقعیت‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، نمی‌توانند زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران