پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1604 تاریخ : 1390/05/19-00:00:00
,8,
لغو شرایط پنج سال کار خبرنگاران برای بیمه شدن

وزیر ارشاد خبر داد:

لغو شرایط پنج سال کار خبرنگاران برای بیمه شدن

:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحث اعطای وام هیچ‌گونه محدودیتی برای خبرنگاران وجود ندارد و تا 10 هزار نفر از خبرنگاران می‌توانند از صندوق حمایت از خبرنگاران، نویسندگ

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،سیدمحمد حسینی با بیان اینکه باید از نشریات محلی حمایت شود اظهار کرد: لازم است این روحیه حمایت در استان‌ها ایجاد شود  . وی با بیان اینکه کار خبرنگاران در حکم عبادت است گفت: خبرنگاری از مشاغل سخت و با حسنه بوده و با مشاغل دیگر متفاوت است  .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: خبرنگاری باید با انگیزه، عشق، ایمان و تعهد همراه باشد در غیر این صورت سبب بروز آسیب در جامعه می‌شود حسینی ادامه داد: برای پیشرفت و تعالی کشور، اصحاب رسانه و مسوولان باید در کنار هم قرار بگیرند و از هم جدا نباشند.

قلم نقش بی‌بدیلی در تاثیرگذاری در افکار عمومی دارد؛ کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند خود را مهیا کنند که رسالت خطیری را برعهده دارند و اگر لغزشی در کار صورت بگیرد، می تواند سبب بروز آسیب شود  .

وی تصریح کرد: اگر کمبود یا ضعفی در جامعه وجود دارد، خبرنگاران باید پیگیر آن بوده و در جهت حل مشکلات گام بردارند  .

حسینی به ابلاغ و نهایی شدن برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای خوب خبرنگاران مطرح کردن مطالبات است که اجرایی شدن مطالبات، همکاری رسانه‌ها با مسوولان را می‌طلبد  .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه به دلیل عدم رعایت حقوق افراد است افزود: باید به روحیه احسان و نیکی به دیگران بیش از گذشته پرداخته شود  .

حسینی اظهار کرد: مطبوعات باید اشتیاق مطالعه در افراد را افزایش دهند و این امر نیز با معرفی کتاب و گفت‌وگو با نویسندگان کتاب محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث آزادی بیان اولین ارزشی است که در این راستا به ذهن می‌رسد افزود: در قانون اساسی به این مساله اهتمام شده و در صورت عدم آزادی در کشور نمی‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی در کشور باشیم.

حسینی یادآور شد: در بحث رسانه‌های مجازی اولین جلسه صنفی رسانه‌های مجازی تشکیل شده که باید مورد پیگیری بیش‌تری قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیین نامه مربوط به حوزه رفاهی و امکانات خبرنگاران تدوین و تقدیم مجلس شده است گفت: در این آیین‌نامه جایی نیز برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در قانون مطبوعات لحاظ شده است، در حالی که در گذشته چنین نبود.

او با اشاره به اینکه بحث انحصار آگهی‌های تبلیغاتی در سال جاری برطرف شده است، افزود: چندین سال است که نرخ تعرفه ها تغییر نکرده که باید در این خصوص چاره اندیشی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط 5 سال کار خبرنگاران در خصوص بیمه لغو و به جای آن فعال بودن خبرنگار در نظر گرفته می‌شود.

حسینی یادآور شد: سامانه بانک اطلاعاتی خبرنگاران راه‌اندازی شده که خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات را وارد کنند که پس از بررسی امتیازبندی می‌شود.

وی که در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی در ساری سخن می‌گفت، ادامه داد: درباره وام مسکن منتظر دستور ریاست جمهوری هستیم تا خبر نهایی در این خصوص اعلام شود. تاکنون حدود 17 هزار نفر از خبرنگاران در سطح کشور هدیه رییس جمهوری را دریافت کرده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران