پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1585 تاریخ : 1390/05/18-00:00:00
,8,
آرامش بورس زیر سایه بحران

آرامش بورس زیر سایه بحران

:بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شرایطی فعالیت خود را شروع کرد که ادامه ریزش بورس‌های جهانی نگرانی را در مورد شرایط نهایی قیمت‌های مواد خام و نفت ایجاد کرده است.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،روز گذشته بورس تهران در شرایطی فعالیت خود را شروع کرد که آغاز معاملات در بورس‌های جنوب شرق آسیا با کاهش شاخص‌ها همراه شد. افت 6/1درصدی بهای مس در بورس شانگهای چین نیز سبب شد نگرانی در مورد وضعیت بهای فلزات تشدید شود. بهای مس دیروز تا پایان معاملات بورس تهران به زیر 9هزار دلار در هر تن کاهش یافت و بهای فلز روی نیز در حد 2هزار و 100دلار رقم خورد.
بهای نفت وست تگزاس نیز نزدیک به 3درصد افت کرد. با این وجود کارشناسان در انتظار بازگشایی بازارهای اروپا و آمریکا هستند، جایی که شرایط نهایی قیمت‌های جهانی رقم خواهد خورد. در این میان بورس تهران اما دیروز روندی آرام را به دور از تنش خاص شاهد بود که حمایت از نمادهای عمده بازار به رشد شاخص نیز منجر شد.
در همین حال انتظار در بازار ارز همچنان برای رشد قیمت دلار به‌رغم مشکلات اقتصادی در صحنه بین‌الملل بالا است. روز گذشته در تحولات مرتبط با بازار، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه گفت: کارگروهی برای راه‌اندازی صندوق طلا تشکیل شده است تا اقدامات برای شکل‌گیری این صندوق در بازار سرمایه انجام شود.
در بازار دیروز در گروه پتروشیمی خبر اولیه در مورد ترک برداشتن یک مخزن عظیم آمونیاک در مجتمع پردیس موجب وحشت سهامداران و تشکیل صف فروش برای این شرکت شد؛ اما این خبر دقایقی بعد با اعلام کنترل این حادثه تعدیل شد که این امر به خروج نماد پردیس از صف فروش انجامید. سلسله حوادث رخ‌ داده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سبب شده است بازار با نگرانی به این حوادث نگاه کند.
در گروه تجهیزاتی دیروز بیشتر نمادهای این گروه با رشد قیمت همراه شدند.
در گروه شرکت‌های هلدینگی حسین دقیقی مدیرعامل ساتا و سهامدار عمده سرمایه‌گذاری غدیر دیروز گفت: سرمایه‌گذاری غدیر شرایط مساعدی دارد و با فروش پتروشیمی زاگرس در بورس از این محل دارایی‌های جدید را شناسایی کرده است.
وی به افزودن 2هزار تا 5هزار میلیارد تومان دارایی جدید به مجموعه غدیر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای خرید دو دارایی جدید در حال مذاکره هستیم که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
در گروه غذایی کمال‌الدین بایرامی، مدیرعامل بهنوش از راه اندازی خط تولید دلستر این شرکت با توان تولید 48هزار بطری در ساعت خبر داد.
در گروه بانکی، فرابورس شاهد درج نام موسسه مالی و اعتباری عسکریه بود.
سید مهدی علم‌الهدی مدیر پذیرش فرابورس دیروز افزود: موسسه مالی اعتباری عسکریه با سرمایه 1500میلیارد ریال در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری فعالیت می کند و به عنوان چهل و یکمین نماد معاملاتی و هفتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.
وی یادآور شد: در ابتدای سال جاری 633 میلیون سهم موسسه مالی اعتباری عسکریه، بابت افزایش سرمایه با سلب حق تقدم در بازار فرابورس ایران پذیره‌نویسی شده بود.
در این گروه بیشتر نمادها دیروز روندی مثبت را تجربه کردند. در این میان بانک اقتصاد نوین با شمول در ضوابط رفع گره‌های معاملاتی با رشد قیمت بیش از 10درصدی بیشترین سهم را در جهش دیروز شاخص داشت. در این گروه همچنان داد و ستد سهامداران عمده بانک کارآفرین دیروز ادامه یافت.
در گروه شرکت‌های انفورماتیکی مدیرعامل داده پردازی از برنده شدن این شرکت در یک مناقصه 7/16میلیارد تومانی خبر داد.
در گروه سیمانی، روز چهارشنبه فرابورس شاهد گشایش نماد مجمع سیمان غرب آسیا خواهد بود. دیروز نمادهای سیمان دشتستان و شمال در بازار بازگشایی شد.
در گروه برقی، گزارش مناسب 6ماهه موتوژن سبب جهش قیمتی این نماد شد.
در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن شاخص با 42واحد رشد به 24هزار و 927واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز 8/81میلیارد تومان بود که 48درصد آن را معامله 148میلیون سهم بانک کارآفرین تشکیل داد. از 222نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند، 120نماد با کاهش قیمت و 94نماد با رشد ارزش، معامله شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران