پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1581 تاریخ : 1390/05/18-00:00:00
,10,
رمضان امسال بهترین زمان برای خرید تلویزیون

رمضان امسال بهترین زمان برای خرید تلویزیون

: بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون و سینما خانگی این روزها با بازار رمضانی سال های قبل متفاوت است.


به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : اگر سری به مراکز خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری بزنید شاهد خواهید بود که بر خلاف سال های قبل که در ماه رمضان بازار این کالاها سرد و بی رونق بوده، امسال بازار با ریزش تقاضا مواجه نشده است. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که بازار تابستانی امسال که با ماه رمضان هم توام است ، با افزایش تقاضا برای کالاهای گارانتی دار مواجه شده است.
فعالان بازار علت این امر را برگزاری جشنواره های تابستانی از جانب برخی از شرکت های عرضه کننده و نمایندگی های فروش اعلام کردند.
به گفته روزبه صمدی، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری، طی یک ماه اخیر با برگزاری جشنواره های فروش ویژه تابستانی بازار خرید و فروش کالاهای صوتی و تصویری، به ویژه تلویزیون های LED گرم و پررونق شده است و علت هم این است که اکثر نمایندگی های فروش اقدام به برگزاری جشنواره فروش و ارائه هدایای نفیس به خریداران کرده اند.
ذوقی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره های فروش ویژه کمک بزرگی به نجات بازار از رکود در ماه رمضان کرده است گفت، هر سال در ماه رمضان بازار با کاهش تقاضا مواجه می شد، اما امسال وضعیت تغییر کرده است و بازار مشتریان خود را از دست نداده است.
مولوی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با اشاره به این موضوع که فروشندگان کالاهای بدون گارانتی هم با توجه به برگزاری جشنواره های فروش تابستانی اقدام به کاهش کالاهای خود کرده اند تا توجه خریداران را از دست ندهند گفت، این موضوع (رقابت بین نمایندگی های فروش و فروشندگان کالاهای بدون گارانتی) در نهایت به نفع مصرف کننده تمام می شود. چرا که از یک سو قیمت کالاهای بدون گارانتی در بازار کاهش می یابد و در سوی دیگر کالای با گارانتی با شرایط ویژه و با ارائه کالاهای نفیس به فروش می رسد.
نکته جالب اینجاست که با وجودی که اهم تبلیغات نمایندگی های فروش برای محصولات سه بعدی و تلویزیون های هوشمند است، اما میزان تقاضا بری تلویزیون های LED و LCD افزایش یافته است و بازار خرید و فروش نمونه های سه بعدی همچنان بی رونق سرد است.
بیدل، یکی از فعالان لوازم صوتی و تصویری در این باره می گوید، چند سال پیش هم وضعیت به همین منوال بود. شرکت ها برای افزایش فروش نمونه های LED تمام تلاش خود را می کردند و تبلیغات زیادی برای به فروش رساندن این نمونه از تلویزیون ها می کردند. ولی نتیجه این بود که توجه خریداران به سمت نمونه های ارزان قیمت بازار یعنی LCDها بود. در شرایط فعلی هم همین طور است. فروشندگان برای فروش محصولات جدید خود تلاش می کنند، ولی تقاضا برای محصولات و تکنولوژی های قدیمی تر افزایش می یابد و این نشانه این است که قدرت مالی اکثر خریداران کم است.
فعالان بازار معتقدند با توجه به روند قیمت ها زمان حاضر بهترین وقت برای خرید تلویزیون است. چرا که هم قیمت ها کاهش یافته است و هم مدل های جدید با هدایای نفیس به فروش می رسند.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران