در این نشست که از ساعت 17 تا 19 به طول انجامید، مدیر روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران پاسخگوی پرسشهای چند ده تن از خبرنگاران و دانشجویان این دانشکده درباره فرش ایرانی و متولی دولتی آن شد.
ویژگیهای فرش دستباف ایران، برتریهای این دستبافتهها نسبت به کفپوشهای ماشینی، ارتباط میان فرش دستباف ایران با دیگر هنرهای این سرزمین، سیر تاریخی تحول و تکامل طراحی و تولید فرش در ایران و نقش دولت به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : در روند تولید تا عرضه این محصول از جمله مواردی بود که حمید کارگر بدانها پاسخ داد.
کارگر همچنین در پاسخ به پرسشهای دانشجویان از چیستی و چرایی ایجاد مرکز ملی فرش ایران سخن گفت و شاخص ترین رخدادها و فعالیتهای صورت گرفته در سالهای اخیر در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف را برشمرد.
وی با رسانه دانستن فرش دستباف، خواستار تصحیح نگاه رسانهای به این مقوله و ترسیمگری چهرهای واقعی و ارزشمند از این هنر- صنعت اصیل ایرانی شد و از دانشجویان خبر خواست تا نگاه منفی کلیشهای نسبت به فرشبافی را به کناری نهند.
کارکرد رسانه در پرداختن به وجوه مختلف هنر- صنعت فرش دستباف، نقش روابط عمومی در پیوند رسانه و هنر و شیوه بهکارگیری آموزه های روزنامه نگاری در تبلیغ و معرفی فرش ایرانی در داخل و خارج از کشور نیز از دیگر مباحث مورد اشاره در این گپ و گفت بود.
گفتنی است دانشکده خبر در سال 1376 به علت نیاز رسانه ها و عدم وجود رشته های تحصیلی خبرنگاری در مراکز آموزش عالی و وجود خلاء عمده در نظام رو به توسعه رسانه های کشور تاسیس شد و فرارسیدن روز خبرنگار، فرصتی بود تا دانشجویان این دانشکده آموزه های خود را در شکلدادن به مصاحبهای چالشی با موضوع فرش دستباف ایرانی آزمون کنند.