پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1538 تاریخ : 1390/05/17-00:00:00
,7,
قیمت طلا از مرز 1700 دلار عبور کرد

قیمت طلا از مرز 1700 دلار عبور کرد

: :قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات بازارهای جهانی در روز دوشنبه رکورد جدیدی بر جای گذاشت و از مرز 1700 دلار در هر اونس عبور کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : هر اونس طلا در بازار معاملات آنلاین نیویورک در روز دوشنبه به 1702 دلار رسید که این بالاترین رقم ثبت شده برای قیمت طلا در طول تاریخ معاملات این فلز گرانبهاست. قیمت طلا در این روز نسبت به روز جمعه بیش از 50 دلار در هر اونس افزایش داشته است.
افزایش 50 دلاری قیمت طلا در یک روز نشان می دهد کاهش رتبه اعتباری آمریکا و بحران بدهی های اروپا همچنان بر سر اقتصاد جهانی سایه افکنده است و وعده های مقامات اقتصادهای بزرگ جهان نتوانسته است نگرانی ها را در این زمینه کاهش دهد.
به گزارش بیما، در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی وضعیت بحران بدهی های اروپا را نگاه می کردند و از افتادن کشورهای بزرگی مثل ایتالیا به ورطه ورشکستگی بیم داشتند کاهش رتبه اعتباری آمریکا از سوی موسسه رتبه بندی اس اند پی در روز جمعه به منزله جرقه ای شد که آتش زیر خاکستر بازارهای مالی جهان را شعله ور کرد.
گاوین وندت مدیر یک موسسه تحقیقاتی در این باره گفت: بدگمانی و اضطراب بر اقتصاد جهانی حاکم شده است. بازار ارزهای بین المللی و بازار سهام در حال حاضر دچار تلاطم شده اند و تنها منبع امن برای سرمایه گذاری فلزات گرانبهایی مثل طلاست و به همین دلیل شاهد رشد قیمت طلا بوده ایم.
موسسه گلدمن ساچس پیش بینی کرده است قیمت طلا در 12 ماه آینده از مرز 1800 دلار بگذرد و به در بالاترین رقم به 1860 دلار در هر اونس برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران