پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1536 تاریخ : 1390/05/17-00:00:00
,8,
شاخص بورس امروز مثبت شد

پس از2روز ریزش

شاخص بورس امروز مثبت شد

:درپی ریزش دو روز گذشته قیمت ها و شاخص بورس، امروز بازار سهام با برگشت به سمت صعود تغییر جهت داد.

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،فعالان بازار سهام که دو روز گذشته را با ریزش ارقام شاخص و افت قیمت سهام تقریبا " همه شرکت های بزرگ و آینده دار سپری کرده بودند ، در همین آغاز معاملات امروز نظاره گر رشد قیمت برخی سهام و در نتیجه شاخص بورس شدند.
در این رابطه برخی از کارشناسان براین باورند افت دو روز گذشته ناشی از گسترش نگرانی های بازارهای جهانی محصولات و سهام و کاهش محسوس قیمت های نفت و فلزات اساسی بود که با اثر روانی منفی و در عین حال مالی کوتاه مدتی بر روی برخی شرکت های بورس ایران همراه بود اما با به حداقل رسیدن قیمت ها و گذشت زمان و امید به بهبود شرایط در بازارهای مالی جهانی ، این نگرانی روز به روز کمتر می شود. درعین حال اوضاع سیاسی داخلی بهتر شده و انتظار می رود شرایط بازار سهام کشور بهتر از گذشته باشد.
برپایه این گزارش، شاخص کل بورس درحالی روز شنبه با ریزش 308 واحدی به کانال 24 هزار واحدی نزول کرد که گروهی از ناظران معتقدند از امروز روند صعودی اما آرام قیمت ها و شاخص شروع شده و طی یکی دو روز آینده مجددا " بر روی ارقام بیش از 25 هزار واحد سیر خواهد کرد.
به هر ترتیب در آغاز معاملات امروز بازار سهام و به دنبال رشد قیمت سهام شرکت هایی مانند بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری سایپا ، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه بهمن ، صدرا و پالایشگاه تبریز شاخص کل با 54 واحد رشد مواجه شد تا نشانه هایی از بهبود اوضاع در روز جاری داشته باشد.
این درحالی است که به دلیل پابرجا بودن کاهش قیمت محصولات فلزی و سنگ آهنی در بازار های جهانی، اوضاع شرکت هایی مانند ملی مس و کالسمین هرچند بهتر شده اما سهام این دسته شرکت ها با کاهش داد وستد می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران