پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1517 تاریخ : 1390/05/15-00:00:00
,7,
 استفاده از نانو پوسته های طلا در بخیه لیزری زخم

استفاده از نانو پوسته های طلا در بخیه لیزری زخم

پژوهشگران دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه برای بهبود کیفیت ترحیم زخم های پوستی از تلفیق لیزر و نانو پوسته های طلا با موفقیت در مقیاس آزمایشگاهی استفاده کردند.

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : پرفسور سید محمد عترتی خسروشاهی استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر کاربرد لیزر و نانو پوسته های طلا را موجب بهبود کیفیت ترمیم زخم پوست دانست و خبرنگاران اظهار داشت: این روش برتری های دیگری از جمله سرعت عمل بیشتر، عدم خونریزی، کاهش آسیب مکانیکی و حساسیت به جسم خارجی و افزایش استحکام کشش پوست در مقایسه با بخیه سنتی دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که استفاده از لیزر در استحکام بخیه و عمق نفوذ داشت در این طرح از نانو پوسته های طلا برای بهبود کیفیت ماده جاذب لیزر با موفقیت استفاده شد.

پرفسور عترتی خسرو شاهی روش کار را پوشاندن ذرات سلیس با لایه طلا با قطر بین 80 تا 90 نانو متر ذکر کرد و گفت: در نمونه حیوانی با تاباندن لیزر از نوع دیود بر ماده حاوی نانو پوسته های طلا در محل بخیه کشش پوستی نمونه به حدود 3000 گرم بر سانتی متر مربع رسید که بسیار بالاتر از نتایج به دست آمده از دیگر روش ها به تنهایی است.

وی افزود: باید تحقیقات بیشتری در زمینه اثر نوع پوست عمق زمان و حتی نوع نانو پوسته ها به عنوان متغیرهای مناسب به عمل آید تا بهترین شرایط تعیین شود.

گفتنی است، این پژوهش با همکاری محمد صادق نوربخش در قالب رساله دکترا با عنوان لحیم کاری پوست با لیزر دیود و نانو پوسته های طلا و ICG در آزمایشگاه لیزر و نانو بیومتونیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران