پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1516 تاریخ : 1390/05/15-00:00:00
,7,
 طلا در انتظار سقوط قیمت

طلا در انتظار سقوط قیمت

: احتمال مداخله بیشتر ین ژاپن، خرید اوراق قرضه دولتی اروپا و دوره سوم نشست مقامات آمریکا، می‌تواند بر بازار طلا تاثیر گذاشته و منجر به افت مجدد نرخ این فلز گرانبها شود.

گزارش مثبت ایالات متحده نسبت به رشد اشتغال در این کشور، خوش‌بینی و امید را نسبت به رونق گرفتن اقتصاد آمریکا بیشتر کرد و همین امر، برای کوتاه مدت، منجر به افت نرخ طلا شد.
ولی از سوی دیگر بحران بدهی های منطقه یورو همچنان سرمایه گذاران را به سمت طلا به عنوان بهترین کالای قابل سرمایه گذاری سوق میدهد.
در روز پنج شنبه پس از سقوط سهام آمریکا، شاهد افت شدید بهای طلا نیز بودیم ولی در روز گذشته، مجددا ترس سرمایه‌گذاران نسبت به بحران اقتصادی اروپا و آمریکا باعث رونق گرفتن بازار طلا و تقویت ارزش آن شد.
تحلیلگران معتقدند: با گسترش بحران بدهی‌ها در منطقه یورو و افزایش ریسک خرید دارایی‌های متعلق به این منطقه و هم چنین آمارهای اقتصادی نامطلوب از آمریکا، چندی است نقدینگی جهانی در جستجوی محلی امن برای حفظ ارزش بوده و بهترین مکان برای سرمایه‌گذارانی که از ریسک کردن گریزانند، بازار طلا خواهد بود.
براساس این گزارش، بهای طلا پس از یک رکورد جدید تا سطح 1681 دلار و 67 سنت در هر اونس، در روز پنج شنبه، روز گذشته در بازار آمریکا در حدود 8/0 درصد افت کرد و به 1661 دلار و 9 سنت در هر اونس رسید.
معاملات آتی طلا در ماه دسامبر، در بازار ایالات متحده، با افت 7 دلار و 20 سنت، به 1651 دلارو و80 سنت در هر اونس رسید.
طلا عمدتا در قلمرو قدرت قرار گرفته است، به طوریکه پس از اعلام رشد 117هزار شغل در ایالات متحده در ماه گذشته و کاهش نرخ بیکاری، ولی بازهم بهای طلا در سطح 1660 دلار در هر اونس، مقاومت کرد.
بهای نقره در روز گذشته 1.6 درصد افت کرد و با نرخ 38 دلار و 20 سنت در هر اونس بسته شد.بهای پلاتین با افت 0.2 درصد به 1714 دلار و 49 سنت و پالادیوم با کاهش 0.4 درصد با نرخ 738 دلار و 18 سنت در هر اونس معامله شدند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران