پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452358 تاریخ : 1398/01/17-15:17:42
,13,
1500 میلیارد تومان وام به صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت می شود

1500 میلیارد تومان وام به صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت می شود

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهادکشاورزی از تصویب تخصیص 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث 550 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی خبرداد و گفت: پس از بررسی و تایید پروژه ها، پرداخت این تسهیلات از امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهادکشاورزی، چنگیز اسفندیاری افزود: پرداخت این اعتبار با نرخ کارمزد 14 درصد برای مناطق برخوردار و نرخ سود 12 درصد در مناطق غیر برخوردار خواهد بود.

وی پیش بینی کرد: با احداث 550 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای 8400 نفر شغل مستقیم ایجاد شود.
مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از محل قانون حمایت و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز قرار است یک هزار میلیارد تومان به احداث 367 واحد صنایع فرآوری، نگهداری، بسته بندی و سردخانه اختصاص یابد، اظهار داشت: احداث 367 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای 5600 نفر شغل ایجاد می کند.
اسفندیاری به برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی و نوسازی و تسهیلات سرمایه در گردش واحدها اشاره کرد و گفت: از محل تبصره 18 قانون بودجه 97 نیز قرار است برای نوسازی و بازسازی واحدها در سال 98 حدود 660 میلیارد تومان و برای تامین سرمایه در گردش 330 میلیارد تومان پرداخت شود که یارانه سهم کمک های دولت در مناطق غیر برخوردار 4 درصد و در مناطق برخوردار 2 درصد تعیین شده است.
وی افزود: فرآیند دریافت تسهیلات در هر یک از استان ها انجام می شود و در استان ها کارگروهی با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی استان و عضویت نمایندگان سایر دستگاه ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره محیط زیست و سازمان آب منطقه ای تشکیل می شود.
مدیرکل دفتر صنایع تبدلیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح هایی با تسهیلات درخواستی تا سقف 10 میلیارد تومان در کارگروه استانی و بالای 10 میلیارد تومان در کارگروه ملی با مسوولیت وزارت جهاد کشاورزی بررسی می شود.
وی درباره برنامه فرآوری محصولات خام کشاورزی در سال 98 گفت: طبق برنامه ششم توسعه هر سال باید حدود 2 میلیون و 396 هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات خام کشاورزی اضافه شود بنابراین انتظار می رود که این ظرفیت امسال به چهار میلیون تن برسد.
طبق آمار 6 ماهه سال 97 ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی به 54 میلیون تن رسیده است درحالی که حجم این ظرفیت در سال 96 نزدیک 52 میلیون تن بود که به طور میانگین نزدیک به دو میلیون تن محصولات زراعی، حدود 750 هزار تن محصول باغی، 1.5 میلیون تن دامی و 140 هزار تن محصولات شیلاتی فرآوری شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران