پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452370 تاریخ : 1398/01/17-15:56:34
,17,22,
150 واحد تولیدی فاز 1 و 2 شهرک صنعتی آق قلا آغاز به کار کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد:

150 واحد تولیدی فاز 1 و 2 شهرک صنعتی آق قلا آغاز به کار کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از آغاز به کار 150 واحد تولیدی در فاز 1 و 2 شهرک صنعتی آق قلا خبر داد و گفت: امروز تمام واحدها تولید را آغاز کرده اند و امیدواریم فاز سوم هم نسبت به خساراتی که وارد شده است، به مرور وارد مدار شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسینقلی قوانلو با اعلام این خبر گفت: چهار شهرستان استان گلستان گرفتار سیل شدند که خوشبختانه 3 شهرستان در اقدامات اولیه و با توجه به اطلاع رسانی هایی که از قبل انجام شده بود، از لحاظ صنعتی خسارت چندانی ندیدند. اما شهرستان آق قلا که بزرگترین شهرک صنعتی ما در آن قرار دارد، دچار آسیب فراوانی شد. 

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آق قلا 215 واحد تولیدی و 185 واحد تولیدی فعال داشت، افزود: هر سه فاز این شهرک درگیر سیل و از دوم فروردین دچار آبگرفتگی شد. از چهارم فروردین به ترتیب ورودی آب به فازهای یک و دو را قطع کردیم و ششم فروردین این دو فاز به طور کامل خشک شدند. پس از تایید ایمنی، برق ها را وصل کردیم و تقریبا تا دهم برق تمام واحدهای فاز یک و دو وصل شد. آب این دو فاز هم سیزدهم فروردین وصل شد. زمانی که برق ها وصل شد، واحدهایی که نیاز به آب نداشتند، شروع به کار کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه جلوگیری از ورود آب به فاز 3 را از سیزدهم فروردین آغاز کرده ایم، عنوان کرد: این فاز خسارت بسیاری دیده و حجم آب ورودی به آن بسیار زیاد است. امیدواریم با اقداماتی که تاکنون انجام شده است تا دو روز آینده ورود آب به این فاز قطع شود. اگر بتوانیم تا دو روز آینده ورود آب به فاز 3 را قطع کنیم تا 5 روز آینده این فاز هم خشک می شود. 35 واحد فعال در این فاز داشتیم که البته با خشک شدن آن هم به دلیل خسارتی که وارده شده، تمام واحدها نمی توانند به چرخه تولید بازگردند.

آغاز به کار واحدهای صنفی در آق قلا
قوانلو با بیان اینکه در بخش تجاری حدود 1200 واحد دچار آب گرفتگی شدند که عمده آن ها در شهرستان آق قلا بودند، عنوان کرد: آق قلا هم اکنون حدود 20 درصد آبگرفتگی دارد. با خروج آب واحدهای صنفی با همان خسارت هایی که دیده اند، در حال فروش هستند و کار و زندگی جریان دارد. 
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی شهرستان های گمیشان و بندر ترکمن آسیب زیادی ندیده اند، تصریح کرد: در این شهرستان ها حدود 30 واحد صنفی خسارت دیده اند. خسارت ها برآورد و به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و ستاد بحران استان اعلام شده است. بخشی از تصمیمات برای کمک به این واحدها در جلسه قبل هیئت وزیران و بخشی هم فردا گرفته می شود.

اعطای کمک های بلاعوض و تسهیلات 4 درصدی به بافندگان 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص آسیب سیل به بافندگان این استان عنوان کرد: حدود 10 هزار بافنده گرفتار سیل شدند و 5 هزار دار قالی و موارد اولیه در آق قلا، بندرترکن و گمیشان زیر آب رفتند که امیدواریم با کمک دولت دوباره به چرخه تولید بافت بازگردند. 
وی ادامه داد: برای کمک به بافندگان قرار شد کمک های بلاعوض انجام و تسهیلات 4 درصدی برای تهیه دار قالی و مواد اولیه پرداخت شود تا بافندگان به چرخه کار و زندگی بازگردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران