پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452719 تاریخ : 1398/01/21-14:52:11
,5,
15 روستا سیل زده همچنان مشکل قطعی آب دارند

وزیر نیرو:

15 روستا سیل زده همچنان مشکل قطعی آب دارند

وزیر نیرو گفت: از 800 روستایی که آب آنها قطع شده بود، تنها 15 روستا همچنان مشکل قطعی آب دارند که عمدتا به دلیل نبود دسترسی جاده ای است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آب روستاهای گرفتار سیلاب افزود: به محض اینکه حداقل امکان دسترسی به این روستاها فراهم شود، آب آنها نیز تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: نداشتن جاده و قطعی آب به این معنا نیست که آب بسته بندی و سایر امکانات برای این روستاها تدارک دیده نشده است، تنها از شرکت آب و فاضلاب استان تهران ده ها تانکر و نیروی انسانی در استان های مختلف مشغول به کار هستند. 
وزیر نیرو درباره وضعیت برق استان لرستان توضیح داد: از 670 روستای بدون برق فقط 82 روستا همچنان برق ندارند. البته از آنجا که به دلیل آب گرفتگی، خطر برق گرفتگی وجود دارد، برق بعضی روستاها را برای تامین ایمنی به صورت دستی قطع کرده ایم که به محض حل مشکل آب گرفتگی وصل خواهد شد.

در شرایط فعلی باید تمام تمرکز بر امدادرسانی باشد

اردکانیان در پاسخ به اینکه عمده انتقادهای نمایندگان مجلس درباره خسارات سیلاب متوجه وزارت نیرو است، توضیح داد: در شرایط فعلی تمرکز اصلی باید بر امدادرسانی و نجات باشد و پرداختن به دلایل شکل گیری سیل در زمان مناسب خودش انجام شود.
وی افزود: 50 درصد وقایع طبیعی در دنیا سیل است که خسارات آن در کشورهای صنعتی و توسعه یافته بیشتر است. تنها در ایالات متحده سالانه متوسط هشت میلیارد دلار خسارات سیل است.
وزیر نیرو سیل را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: همان گونه که خشکسالی نتیجه طبیعی کم بارشی است، سیل هم نتیجه طبیعی پربارشی است اما دلایل منجر به این خسارات در طول زمان شکل گرفته است.
اردکانیان ادامه داد: پرداختن به دلایل در زمان مناسب، بسیار ضروری است چرا که در غیر این صورت، متوجه نقایص نمی شویم و در حادثه بعدی آسیب پذیرتر خواهد بود.
وی توجه نمایندگان را به جا و ضروری دانست و عنوان کرد: رئیس جمهوری بیش از همه دغدغه این مساله را داشتند و به همین دلیل دستور تشکیل کمیته ملی بررسی سیل ها را دادند. قطعا نمایندگان و کمیسیون های تخصصی هم به این موضوع می پردازند اما همه اتفاق نظر دارند که پرداخت به این موضوع نباید هیچ اختلالی در فرایند امدادرسانی ایجاد کند.
اردکانیان همچنین تاکید کرد: ساده سازی سیل و تقلیل این مساله چند بعدی به یک یا دو بعد، چندان کار هوشمندانه ای نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران